Negatieve bloedgroep

Ik ben voor de eerste keer zwanger en heb vorige week te horen gekregen dat ik een negatieve bloedgroep heb. Daarom moet ik week 30 nog een keer bloedprikken en krijg ik een injectie. Zijn er meer mama's to be die dit hebben?

Ik heb gehoord dat als de vader ook een negatieve bloedgroep heeft dat het dan niet nodig is omdat het kindje dan ook zeker een negatieve bloedgroep krijgt. Weet iemand of dit klopt?
 
ik ben ook negatief.

Dat de papa nagatief of positief is maakt niks uit. Jij bent negatief en dat is 'zeldzaam' en kan voor problemen zorgen.
Stel dat er tijdens de zwangerschap bloedvermenging is tussen jou en de baby, dan maak jij anti-stoffen aan, en dus tegen je baby. Dat mag uiteraard niet gebeuren, daarom ter preventie die spuit.

Dit is mijn 2de zwnagerschap maar ik heb het ook nooit echt goed begrepen hoe en wat nou precies met die bloedgroep.

gewoon een spuitje laten zetten en hopen dat je kindje ook negatief is (dan hoe je niet nog een spuit na de bevalling) en verder nergens druk om maken, hahahahah
 
Hoi Rowel,

Ik heb ook bloedgroep A-Negatief en inderdaad wat Jeanine al schrijft heeft het te maken met eventueel bloedvermenging met je baby. Bij mij is het zo dat mijn partner ook A-Negatief is dus de baby ook. In dit geval is er geen gevaar. Wel moet je alsnog zo'n prik halen omdat ze er niet vanuit mogen gaan dat de partner ook de vader van het kindje is (hoe lullig ook). Na de bevalling wordt er via de navelstreng bloed afgenomen van de baby en wordt deze getest op welke bloedgroep de baby heeft.
Ik ben nu 32 weken en heb 2 weken geleden de prik gehaald. Niets bijzonders hoor wordt in je bovenbeen gedaan!

Succes met je zwangerschap!

 
De prik die je krijgt na je bevalling ( dit heet een Anti-D injectie) krijg je alleen als jij negatief bent en je kind positief. Als er bloedvermenging plaatsvindt bijv bij de bevalling of een val of auto-ongeluk heb je zo'n prik nodig om geen anti-stoffen te maken tegen de baby of volgende baby.
 
Het kind controleren ze ook bij geboorte.
Dus hoeft niks aan de hand te zijn. Mijn dochter bleek ook negatief te zijn dus hoefde ik de D prik niet.Terwijl vader positieve bloedgroep heeft.

Ik O-negatief
Pa A-positief
Dochter A-negatief...
 
hoi hoi
ik ben ook o-negatief maar het schijnt niets ernstigs te zijn niet te veel aan denken gewoon gen ieten.....p.s heb het nog nooit geweten kwamen er met de bloedtest pas achter
 
Terug
Bovenaan