Negatieve bloedtest, toch heel vaag streepje thuistest


Hey,

Een korte situatieschets..

Omdat we in september graag aan kindjes wouden beginnen stopte ik in mei met de ring. Ik dacht ik geef mijn lichaam even de tijd om op adem komen. Maar vanaf maand 1 een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Enkele jaren voordien stopte ik ook eens met de pil (veel te vervelende bijwerkingen) en ook toen onmiddellijk regelmatige cyclus.

Het enthousiasme om er aan te beginnen was toch te groot en midden augustus er toch maar aan begonnen op een we-zien-wel-tijd-genoeg-manier. Als twee weken erna mijn menstruatie uitbleef toch maar eens een test gedaan, maar die was negatief. Nu ben ik zelfde overtijd, hoogstens een of paar dagen ernaast. En na een week begon ik me toch wat ongerust te maken. Ik had ook wel soortgelijke menstruatie krampen en lage rugpijn. Dus toch even langs de dokter voor een bloed test, maar ook deze was negatief. Aan de telefoon zei ze zelf dat ze twijfelde of ik wel al een eisprong had gehad en dat het waarschijnlijk 'ontpillen' was.

Ik heb die uitslag niet in twijfel getrokken en geduldig gewacht op mijn menstruatie, maar nu zijn we weer al drie weken verder (mijn laatste menstruatie was op 28 juli). Ik heb een paar dagen terug toch maar eens een test gedaan, gisteren en vandaag ook en ze geven alle drie een heeeeeel vaag streepje. Ik moet het echt op een bepaalde manier tegen het licht houden om het te kunnen zien. Ik ga er vanuit dat dit niet als positief kan doorgaan, maar het brengt me wel ontzettend in de war. Ik heb nog steeds druk/pijn onderbuik, onderrug, pijnlijke borsten en ik ben ontzettend moe. Maar ik probeer deze niet als symptomen te bekijken, want we hebben net verbouwd (wordt je ook ontzettend moe van ;)) en aangezien ik borstcysten heb, heb ik ook daar vaker last van.

Ik vind het allemaal wat heel 'toevallig', maar ik wil wat nuchter blijven en mezelf geen valse hoop geven, vandaar morgen afspraak met gynaecoloog.
Maar iemand soortgelijke ervaringen? Zou me op dit moment wel wat gerust stellen :)
 
Haal ook gelijk die van de kruidvat, 2 voor 5 euro! Die gaven bij mij als eerste een duidelijk steepje. Het kan ook dat je in die 3 weken na de huisarts zwanger bent geraakt. Toch? 
Spannend! Succes met testen, als je zwanger bent zal het streepje vanzelf wat donkerder worden. Bij mij waren ze in het begin ook heeeel erg licht! Laat je even weten wat de test morgen doet? 
 
 
Terug
Bovenaan