Negatieve ervaring echo's

<p>Hallo dames,</p><p>Ik voel me op dit moment erg onzeker en zou graag jullie ervaring/mening willen weten. </p><p>Wij hebben op 6 maart een positieve test gehad. Deze was op 3 maart nog negatief.</p><p>Wij zijn op 28 maart voor het eerst naar de verloskundige geweest en daar hebben wij onze eerste echo gehad. De verloskundige reageerde geschokt omdat zij dacht dat ik veel verder was en vond de baby dus erg klein. We moesten een week wachten, dan zou de baby groter moeten zijn maar moesten in ons achterhoofd houden dat het ook niet goed kon zijn.</p><p>Op 4 april terug weer een echo, baby was gegroeit maar geen hartslag en dat zou wel moeten. Wij moesten maandag maar weer terug komen en dan moest er een wel echt hartje te zien zijn. Maar we moeten er rekening mee houden dat het 80 om 20 was dat het fout zou zijn. </p><p>Vandaag 8 april terug geweest en er was beginnende hartactie te zien! Maar de baby was nu weer kleiner dan op de echo van afgelopen donderdag :( Ze kon hier nog niet positief over zijn. Ik moet er weer rekening mee houden dat het niet goed is.</p><p>Nu moeten we weer wachten tot 18 april. Dan kunnen ze goed zien of het gegroeit is. </p><p>Ik weet gewoon niet meer wat ik er van moet vinden. Ik heb het gevoel dat alles goed gaat. Maar ik durf bijna niet meer te genieten van mijn zwangerschap:(</p><p>Ik hoor graag jullie mening/ervaring, was het bij jullie ook zo negatief? </p><p>Groetjes Sem</p>

Wat vervelend zeg! Als ik goed begrijp, dan had je 28 maart al 7 weken moeten zijn? Nu dus een week of 8-9? Dan zou je idd wat meer verwachten. Meten is bij zo'n klein hummeltje heel lastig. Zagen jullie zelf ook duidelijk verschil? Ik heb gelukkig zelf zulke ervaringen niet. Veel sterkte en hopelijk krijgen jullie de 18e goed nieuws!

Jeetje wat een onzekere en bijna rommelige situatie. Ik zou bijna zeggen om het te laten bekijken door een andere vk of gynaecoloog. Lijkt me erg vervelend dit. Hopen dat je snel meer duidelijkheid hebt en stabielere situatie. Sterkte 

Heb je een inwendige echo gehad? Dan kunnen ze het soms nauwkeuriger zien. Dat had ik in de eerste echo.

Zij dachten en denken dat ik nu idd op basis van mijn laatste ongesteldheid op 9weken zit.
Maar volgens de meting zou het nu 6 weken zijn. Dat is ook meer volgens mijn eigen berekening.
Wij zagen zelf duidelijk verschil. De 1ste echo was een klein streepje de 2de al echt een bolletje en vandaag een bolletje met kleine schokjes. 
Wij zitten er ook aan te denken om een andere verloskundige te zoeken. Ook omdat we nu 3keer zijn geweest en 3keer een andere dame en volgende afspraak weer iemand anders..

Volgens de huidige richtlijnen moeten de vroege echo's inwendig gemaakt worden. Dat kreeg ik te horen in het ziekenhuis toen ze bij mij een vitaliteitsecho gingen maken. 
Jeetje, vervelende en onzekere situatie zo. Sterkte en hopelijk straks een goede echo ?

Als ik eerlijk ben zou ik het een beetje loslaten.  Je kunt er niet veel aan doen en die vroege echo’s zeggen niks. Ze kunnen niet eens echt een termijn bepalen voor 12 weken dis wat is geoot of klein. Vergeet niet dat het mm werk is en dat als je ukkie net even anders ligt dat dus al snel 2 of een totaal van vier (de helft dus) kan schelen. Ik dacht 8w te zijn met de eerste echo (adhv zeer regelmatige cyclussen en laatste menstruatie) niks, maar dan ook nada, te zien. Een week later, wat eigenlijk 9w was, een kleine hartactie. Met 14 weken teruggezet tijdens de termijnecho naar 11+3 weken zwanger. Oftewel een halve cyclus teruggezet. Je zou denken dat t niet kan maar dat meten van die ukkies op zo’n echo is gewoon niet exact als je zou ‘willen’. Schatting met 38w was voor geboorte 4100gr was uiteindelijk twee dagen later 3000. Oftwel: het blijft onnauwkeurig tot ze eruit zijn ? en dan hangen ze weer twee jaar onderin de groeicurve dus het blijft altijd wat. 

Terug
Bovenaan