Negatieve ovulatietest dag 18

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik zit al op dag 18 van mijn cyclus en heb nog steeds geen positieve ovulatietest gehad. Ik gebruik de testen van clearblue en ben begonnen op dag 9 van mijn cyclus.</p><p>Mijn gemiddelde cyclus duurt 28 dagen.<br />Het maakt mij erg onzeker dat ik nog steeds geen positieve test heb gehad.<br />Vorige maand had ik netjes op dag 14 een smiley op mijn test en krijg nu als maar lege rondjes te zien.</p><p>Zou het kunnen dat ik mijn piek heb gemist? Of dat ik deze maand helemaal geen eisprong heb gehad?</p><p>ik hoor graag jullie bedenkingen hierover</p>
 
Is je cyclus ook regelmatig? Of alleen gemiddeld 28 dagen? Ben je recent gestopt met hormonale anticonceptie? Ben je toevallig ziek geweest of iets heftigs/zeer stressvols meegemaakt rond het begin van deze cyclus? Of andere voeding/supplementen/medicijnen gaan gebruiken? Je eisprong kan door tal van redenen een keer een paar dagen later zijn dan normaal (in welk geval je cyclus meestal ook langer duurt). Het kan ook zijn dat je je piek gemist hebt als je maar een erg korte piek hebt (een piek van maar een halve dag komt voor, en dat is met 1x per dag testen makkelijk te missen en zelfs met 2x per dag kan het natuurlijk zijn dat je er toch nog net naast zit). Misschien kan je een goedkope test met streepjes ernaast houden om te kijken of je daarop wel een duidelijke piek ziet, al heb je daar natuurlijk weinig aan voor deze cyclus.
 
Gevaccineerd toevallig? Hoor er heel veel dames over dat je helemaal ontregeld zijn door de vaccinatie. Dames die altijd de klok erop gelijk kunnen zetten die ineens hele andere cyclus hebben.

Weet niet hoe lang je gestopt bent met anticonceptie anders kan het ook nog gewoon ontwennen zijn.

Contact opnemen met de huisarts mag ook altijd. Al is het alleen maar voor advies
 
Dit is de 3e maand dat ik gestopt ben met de nuvaring.
De eerste maand was mijn cyclus 31 dagen en tweede maand 28, dus best regelmatig.
Verder ben ik niet ziek geweest en gebruik ook geen medicijnen of voedingssupplemente. 
In februari al mijn vaccinatie gehad tegen Corona.
zal ik deze maand nog doorgaan met testen? 
 
Ik had een wat onregelmatige cyclus. het vaakst kwam 32-34 dagen voor. Maar ik heb wel uitschieters naar 45 dagen gehad. En dan was mijn eisprong dus ook pas rond dag 35. (korte LF). 

ik kan dus gerust een cyclus van 32 dagen en dan een van 33 dagen, en dan een van 40 dagen hebben. 

uit 2 cyclussen kun je nog niet echt stellen dat je regelmatig bent. 


 
Misschien heb ik deze maand ook wel een cyclus van bijvoorbeeld 32 dagen..
dan denk ik wel dat het verstandig is dat ik door ga met testen. 
 
Misschien heb ik deze maand ook wel een cyclus van bijvoorbeeld 32 dagen..
dan denk ik wel dat het verstandig is dat ik door ga met testen. 
 
Ik denk inderdaad dat de 3e maand na gestopt zijn nog vrij kort geleden is en dat je het waarschijnlijk in die richting moet zoeken, zeker als er geen andere veranderingen zijn geweest recent en je cycli sowieso al niet precies gelijk waren. Ik zou nog even doortesten, al zou ik misschien wel overwegen over te stappen op goedkopere testen daarvoor (CB is nu eenmaal vrij prijzig en niet per se beter dan andere testen), en vantevoren is het nu eenmaal lastig te voorspellen of die positieve ovulatietest er morgen al is, of pas over een week ofzo, of dat je je ovulatie toch gemist hebt.

P.s.: als je wel zwanger probeert te worden en nog geen supplementen slikt, overweeg dan eens om wel foliumzuur te gaan slikken. Slikken vanaf 3 maanden voor de zwangerschap tot 3 maanden zwangerschap verkleint de kans op een open ruggetje/neurale buisdefecten. Bovendien kan je lijf het hard nodig hebben voor het aanmaken van extra bloed als het straks raak is.
 
Terug
Bovenaan