Negatieve ovulatietest, wel ovulatie?

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Ben sinds 6 dagen ovulatietesten aan het doen. Ik doe ze in de avond en gebruik de sticks van sensitest. Alle dagen ongeveer hetzelfde lichte streepje te zien dus negatief. Echter voel ik wel sinds gister zo even een moment op de dag iets van ovulatiepijn aan 1 kant. Voor mijn gevoel zou ik vandaag dus positief moeten testen. Zou het kunnen dat de ovulatie er dan nog aan zit te komen ergens komende dagen maar ik het nu al voel? Of zou de lh piek zo kort zijn dat ik m gemist heb? Zit nu op dag 12 van cyclus.</p><p>Het maakt me zo onzeker! Gister wel gezellig gehad dus wie weet...</p>
 
Hoi, er zijn best veel wisselende verhalen over ovulatie testen. Maar voor het meerendeel van de vrouwen geldt volgens mij; positief bij twee donkere streepjes. Dag 12 is nog best vroeg in je cyclus, dus wellicht is doortesten de moeite waard? Is dit je eerste keer met testen? Er zijn ook testen van clear blue met smileys, soms worden die als duidelijker ervaren.
 
Jaa dit is inderdaad eerste keer testen. Had ook CB digitale gedaan vandaag maar gaf helaas een leeg rondje aan.. dan nog maar paar dagen door testen en hopen dat ik de piek kan vinden. Had ergens gewoon verwacht dat t nu positief zou zijn omdat dat gevoel er was maar dus toch niet
 
Hier nog nooit een positieve ovulatietest gehad, welk merk of tijdstip dan ook.
En toch echt al 3 keer zwanger geraakt. Dus het kan gewoon, al weet ik ook hoe frustrerend het is en hoe onzeker je ervan kan worden…

Hier helpt om de 1-2 dagen seks vanaf cyclusdag 6 t/m 20.
 
Inmiddels nog steeds geen positieve test gehad terwijl ik toch echt wat leek te voelen..  
Heb inderdaad meer gelezen over vrouwen die negatief bleven testen en toch zwanger waren geraakt. Wellicht komt het doordat ik niet 4 uur van te voren niks drink dat lukt me gewoon niet.. en vaak kan ik het ook maar 3 uur ophouden.
Nu maar hopen dat t ondanks negatieve testen toch raak is :)
 
Je kunt eventueel ook je BBT meten. Elke ochtend vanaf het moment dat je wakker wordt. Na de eisprong stijgt deze en blijft zo tot aan de volgende menstruatie.
 
Hoi,
Ik weet niet of je te vroeg was en of je ovulatie er nog aan moest komen, dat kan natuurlijk altijd. 
Vorige cyclus ben ik voor het eerst begonnen met ovulatietesten, de dipsticks van sensitest. Zie hieronder mijn testjes. 
https://ibb.co/GJMNS9q
Op 12-1 had ik een heel licht streepje en de dagen daarna was deze bijna niet meer zichtbaar. Achteraf gezien was het toch echt mijn LH piek, mijn temp ging namelijk 2 dagen later omhoog. Verwacht dus dat mijn eisprong een dag daarna was, op 13-1. Mijn ervaring tot nu toe (gebaseerd op dus maar 1 cyclus) is dat de test ook echt positief kan zijn als de lijn niet - zoals in de omschrijving staat en iedereen zegt - even donker is. Het lijkt erop dat als je een oplopende lijn hebt - een lijntje hebt die het donkerst is van alle testjes - en vervolgens een aflopende lijn dat wel degelijk een piek kan betekenen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik PCOS heb, dan schijnen de ovulatietesten ook niet altijd even goed te werken. 
Deze ronde ga ik weer eens kijken wat de ovulatietesten gaan doen. Wel een tip: meet iedere ochtend rectaal je temperatuur op. Na je eisprong gaat je temepratuur zo'n 0,3 - 0,5 omhoog, in mijn geval zag ik echt overduidelijk in mijn grafiek dat mijn eisprong was geweest. De dagen voordat ik ongesteld werd ging mijn temperatuur ook stapsgewijs omlaag dus daardoor wist ik eigenlijk al hoelaat het was. Het is misschien een beetje een gedoetje en het vergt wel wat van je, aar het geeft je echt ontzettend veel inzicht in je cyclus! 
Succes!
 
Terug
Bovenaan