Negatieve test toch vermoeden op zwangerschap

<p>Hallo,</p><p>Ik ben intiem geweest met iemand net voor mijn stopweek. </p><p>Ik voelde de weken erna verandering aan mijn borsten en ook mijn geur was precies sterker ik had geen voorafgaande klachten zoals voordien ook geen bloedverlies maar de vrijdag van mijn stopweek heb ik bloedverlies gehad 3 dagen normaal heb ik dat langer maar dat was niet het geval. </p><p> </p><p>Nu ben ik al 3 dagen misselijk met hoofdpijn ik heb ookal testen gedaan die bleken negatief maar ik vermoed dat ik wel zwanger ben.</p><p> </p><p> </p><p>Heeft iemand dit al gehad?</p><p> </p><p> </p><p>Groetjes</p>
 
Het is niet te lezen wanneer in je cyclus je precies de testen hebt gedaan, maar het is inderdaad mogelijk een negatieve test te krijgen terwijl je eigenlijk wel zwanger bent.
Ik heb zelf een aantal dagen voordat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden twee keer een test gedaan op twee verschillende dagen, allebei negatief. Dat weekend werd ik niet ongesteld. Een paar dagen later was de test alsnog positief. 


Eventueel kun je dus toch nog even wat langer wachten en nogmaals testen of een andere test proberen. Als de test dan nog steeds negatief is kun je misschien naar de huisarts gaan - gevoelige borsten kunnen bijvoorbeeld ook een bijwerking zijn van de pil, dit heb ik zelf ook gehad en ben daarom uiteindelijk ook met de pil gestopt en overgestapt op een spiraal. 
 
Mijn borsten jeukte ook een x aantal dagen ik maak mij echt zorgen want het zijn allemaal klachten die ik voordien niet had, ik ben de week na de 19de na mijn huisarts gegaan omdat dat toen allemaal begonnen is en had toen een urine test laten afnemen en een bloedtest omdat ik me zorgen maakte. 
 
Nog steeds dus met mijn hoofdpijn en lichte misselijkheid wat ik nu al 3 dagen heb,alvast bedankt voor jou reactie!
 
Ik wacht nog even af tot ik mijn volgende ongesteldheid moet krijgen. 
 
Een bloedtest is het meest betrouwbaar, dus als die negatief was, is de kans klein dat je toch zwanger bent. Als je toch nog steeds twijfelt, zou je ook bij de huisarts opnieuw om een bloedtest kunnen vragen. Als je toch zwanger zou zijn, moet daar na een week wel een duidelijke hormoonstijging geweest zijn!
 
Ik heb wel een aantal dingen gemerkt aan mijn lichaam wat ik normaal gezien niet heb zoals mijn tepels die vervormen en bultjes erop etc.. s nachts kan ik ook moeilijk slapen omdat ik dan pijn heb en mij vaak licht misselijk voel ik neem mijn pil wel door aangezien mijn testen negatief blijven en mij toch vaker op een dag ook licht misselijk voel.. 
 
Ik heb dit jaar in mei in hetzelfde schuitje gezeten, maar bij mij was het schijnzwangerschap ivm de kinderwens waar wij helaas nog niet aan kunnen starten ivm woningnood. Ik ben nog gewoon aan de pil en was er destijds van overtuigd dat ik zwanger was en dat de pil zijn werk niet goed had gedaan. De negatieve test voelde een beetje als een miskraam, maar na dat besef werden mijn klachten minder. Ik heb dit jaar nog 2 testen meer gedaan vanwege een onderbuikgevoel.
 
Ja ik maak mij echt zorgen ik heb ook de indruk dat ik dingen beter ruik en mijn smaak met bepaalde dingen anders is..ook mijn tepels waren donkerder van kleur dat zag je gewoon dat was geen gevoel ofzo..
 
Hoi, ik snap dat je het allemaal erg spannend vindt, maar je lijkt niet echt in te gaan op wat verschillende mensen je hier proberen mee te geven.
We kunnen nu wel roepen: 'Ja, bent zeker zwanger' of 'Nee, je bent het echt niet', maar dat is allemaal giswerk. 
De exacte tijdlijn is niet helemaal op te maken uit jouw verhaal, maar zorg dat je de test op het geschikte moment doet. En koop desnoods nog wat andere testen van andere merken. Als die allemaal negatief zijn, dan heb je zekerheid. Zit er een positieve tussen, ga dan vooral even langs je huisarts voor een échte test (bloedtest).
 
Succes!
 
Terug
Bovenaan