Negatieve test, toch zwanger?

Hoi hoi! Ik ben vandaag 1 dag over tijd en nog geen spoor van duivels
in zicht. Gisteren heb ik dan ook eind van de middag een test gedaan
(Clearblue) opp mijn nod maar die was hartstikke negatief! Heeft een
van jullie toevallig ook eerst negatief getest om later toch een
positieve test in handen te hebben? En zo ja, welk merk test heb je
toen gebruikt?

Ik zit overigens in ronde 6 en heb vanaf het begin dat ik gestopt ben
met de pil een regelmatige maar lange cyclus van 36 dagen. Ik ben nog
nooit over tijd geweest.



Groetjes, Aurora



http://aurora.web-log.nl
 
hallo
ik had bij al mijn zwangerschappen na 3 dagen pas een positieve test. dus het kan dus nog...
hopelijk voor jouw wordt het toch nog positief.
ik duim voor je.
groetjes
 
Hi Aurora,
ik ben al een jaar gestopt met de pil omdat ik er ziek van werd na de stopweek.nu ben ik 12 dagen over tijd ,moe, misselijk pijnlijke borsten enz.maar volgens de (4e) test van vanmorgen niet zwanger, de test was weer negatief!Ontzettend balen natuurlijk maar volgens de ha hoeft dat niet te betekenen dat ik niet zwanger ben...Ik ben nog nooit overtijd geweest en ik heb me ook nog nooit zo gevoeld vandaar eigenlijk dat de ha en ik er vanuit gaan dat ik wel zwanger ben.Helaas kan ik niets anders doen dan afwachten wat er gaat komen , ik mag ook pas over ongeveer 2 weken een echo laten maken.Ik wil je niet onzeker maken, wel wil ik benadrukken dat je goed naar je lichaam moet luisteren, je merkt echt verschil tussen ongesteld worden en zwangerschap verschijnselen, de kleine krampen die ik nu af en toe heb voelen niet zo erg aan als menstruatie krampen.Ook het gevoel in mijn borsten is anders.Volgens de ha kan het gebeuren dat een zwangerschap test in het begin negatief is.
grtjs klaasje
 
Hallo!

Bij mijn eerste zwangerschap had ik gelijk een duidelijke positieve test.
Nu, bij mijn tweede ging het wel even anders....
De eerste test na het uitblijven van de ongestelheid was heel licht en heeeel vaag positief, je moest echt in het licht kijken en de uitslag verscheen pas na 4 minuutjes...
De tweede test idem dito...

De derde test die ik deed was negatief, terwijl ik ochtendurine gebruikte. Ook de test die ik bij de huisarts liet doen was negatief....

Tussen de eerste test die ik deed na 2 dagen over tijd...en de laatste test bij de huisarts zat een week verschil...

Door de verwarring heb ik toen mijn bloed op HCG laten testen en die uitslag was dat er wel HCG was aangetroffen alleen een hele lage dosis...

Nu een paar weken later heb ik inmiddels een echo gehad en ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger! jihaaaaa!! Op 20 November, precies  1 weekje na de 4e verjaardag van mijn zoontje Youri, ben ik uitgerekend!!

Ik heb door deze verwarring een klein eigen onderzoekje ingesteld...

-Een hele lichte en heeeele vage uitslag van een test betekend in bijna alle gevallen zwanger...(het wil incidenteel wel eens voorkomen dat er van een eerdere(mogelijk onopgemerkte) miskraam nog een beetje HcG in het bloed te vinden is.

-Een urinetest is dus niet altijd even betrouwbaar, een bloedtest geeft meer zekerheid. Men zoekt naar het zwangerschapshormoon en de ene test is toch wel iets gevoeliger dan de andere...

-Het blijkt dat  in de eerste twee weken van mijn zwangerschap mijn HcG dus nauwelijks/niet is gestegen. Ik heb hierover contact gehad met een verloskundige omdat ik dit niet begreep. Ook omdat mijn zwangerschapstermijn  volgens de echo niet overeenkwam met  de termijnen van mijn laatste  ongesteldheid en  uitslag  van de urine en de bloedtesten. (Hier zat een verschil in van ong. 2 weken)  Zij vertelde me dat er in uitzonderlijke gevallen(dus heeel weinig voorkomend!!!), en dat is uit onderzoek gebleken en vooral bij IVF-zwangerschappen, een  tijdelijke stop van de deling van de cellen kunnen ontstaan, deze stop houd in dat de ontwikkeling ofwel deling  dus tijdelijk  stopt na de bevruchting en na een periode van max. 2 weken weer verder ging. Dit heeft men ontdekt bij het terugplaatsen van bevruchte eicellen bij IVF. Bij de vroege echo's is deze ontwikkeling waargenomen.  De  rest van de zwangerschap verloopt dan trouwens weer verder als normaal.    

Ik ben trouwens op de "gewone"manier in verwachting geraakt.
Ik weet dus ook niet 100% zeker wat er aan de hand is geweest, maar ik weet wel wat er aan de hand  KAN zijn geweest. En overal antwoord op krijg je in dit leven toch niet altijd.

Ik zou gewoon een bloedtest aanvragen en luisteren naar je intuitie!

Bovenstaande info heb ik gekregen van een verloskundige en hieraan heb ik mijn persoonlijke verhaal/ervaring gekoppeld. Ik hoop dat je/jullie er wat aan hebben!

Heel veel succes met de bestaande of mogelijke aanstaande zwangerschap!!!
En dan na alle kwaaltjes lekker genieten van het onbeschrijvelijke mooie wondertje dat zwanger zijn is...


Groetjes Wendy

Ps: De verwarring is wel heel vervelend, daar weet ik alles van! Heel veel sterkte en ik wens je snel meer duidelijkheid!!
 
............nog ff een aanvulling ..

Ik had dus wel wat zwangerschapsymptomen vanaf het begin...gevoelige tepels...en heeel erg moe.....(overgens andere kenmerken dan mijn 1ste zwangerschap)
Toen was ik niet misselijk maar dat heb ik nu ruimschoots weer goed gemaakt..  ofwel ingehaald, haha...

En ik ben het met een eerder bericht eens dat je moet proberen te vertrouwen op de
gevoel!!! En heel goed moet luisteren naar je lichaam..!!

Een heel verhaal maar volgens mij heb ik nu alles gezegd wat ik wilde zeggen!!

SucCCEs!!!!!

Groetjes!!
 
Hi Wendy,

Ik ben stiekem wel blij dat ik niet de enige ben met zoveel negatieve testen...nou ja, niet helemaal negatief maar ook niet positief.ik begon al aan mezelf te twijfelen, niet goed voor mijn humeur...en ik ben al zo snel aangebrand op het moment.voor zover ik weet heb ik geen miskraam gehad, ik ga deze week nog terug naar de ha voor een bloedonderzoek, ook al wil ze dat eigenlijk niet doen.ze is van mening dat een gewone test duidelijker resultaat geeft.ik hoop dat bij jou je zwangerschap verder wel volgens het 'boekje" verloopt...op de misselijkheid na dan.bedankt voor je reactie!
grtjs klaasje
 
Terug
Bovenaan