negatieve test voor Nod, maar toch zwanger kunnen zijn??

A

Anoniem

Guest
Woensdag of donderdag heb ik mijn NOD al shet goed is.
Nu heb ik vanmorgen een test gedaan van matcare.
Met deze test kun je 4 dagen voor je NOD al testen, deze test was dus negatief.
Moet ik er nu ook echt vanuit gaan dat ik niet zwanger ben of zou mijn HCG eventueel toch nog te laag zijn.
Er staat bij dat hij al vanaf een hcg waarde van 25 kan testen, ik ben nu helemaal een beetje depri ervan.

Ik heb hetzelfde probleem! Ik heb morgen mijn NOD en heb testen van sensitest in huis gehaald. Ik heb eerst de ovulatietesten gebruikt deze maand, maar die hebben niet gewerkt want op het moment dat ik een ei-sprong moest hebben gaf de test nog steeds niets aan. Terwijl ik toch heel regelmatig ongesteld ben.
Nu heb ik dus ook afgelopen vrijdagmorgen en gistermorgen getest, beide negatief. Volgens mij is het zo dat de HCG waarde in je urine vermeerderd. Dus kan het best zo zijn dat jij en ik te vroeg getest hebben. Morgenochtend test ik nog een keer met die van sensitest. Maar als de ovulatietesten al geen LH-piek laten zien kan het best betekenen dat de hormonen bij mij niet zo snel zichtbaar zijn in mijn urine.
Als ik morgen negatief test en niet ongi wordt, ga ik daarna op woensdag met Clearblue digitaal testen, wel zo makkelijk!

Sterkte met wachten.... Moeilijk he?!

MArgriet: ik hoop voor je dat je zwanger bent.

het wachten is echt heel moeilijk.
Ik weet ook niet of je er echt vanuit moet gaan dat zo'n test ook altijd 4 dagen voor je NOD werkt.
Bij de eerste heb ik pas getest nadat ik 1,5 week overtijd was, maar dat was meer omdat ik niet eerder kon testen en eigenlijk wist ik het al wel zeker, ook alv oelde ik niets, wasnt ik was nooit overtijd en zeker geen anderhalve week.

Ik zal duimen voor je.

sorry moet marientje zijn, maar ik kan hem niet meer veranderen

Dat kan natuurlijk altijd. Heb er zelf geen ervaring mee, ik was 5 dagen overtijd toen ik testte. Ik was er immers van overtuigd dat ik ongi zou worden. Maar het bleef bij wat bruinverlies en ik begon toch wat misselijk te worden gedurende de hele dag. En ik bleek dus toch zwanger te zijn.
Succes met afwachten en hopelijk een positieve test over een paar dagen.

Groetjes,
mv Tijs

Hallo,

Ik had mijn NOD vorige week maandag, zondag een test gedaan en vet negatief, dinsdag een testje gedaan en heel, heel vaag blauw streepje (etos) maar eigenlijk negatief. Woensdag nogmaals getest en jawel een duidelijke streep, dus zwanger.
Je ziet het kan wel en ligt eraan hoe snel je lichaam het hormoon produceert.
Mijn ervaring is wel dat hij sneller positief geeft als je wat urine in een bakje opvangt (en niet eroverheen plassen).

Dus, geef nog niet op, het kan nog alle kanten op.

Terug
Bovenaan