Negatieve zwangerschaptest 3 dagen voor NOD. Is er nog hoop?

<p>Hallo dames,</p><p>30 maart heb ik mijn eisprong gevonden middels een clear blue ovulatietest, de dag vóór ovulatie en op de dag van de positieve ovulatietest sex gehad. Sinds anderhalve week al menstruatieachtige buikkramp. Verder niks. Vandaag een vroege zwangerschaptest gedaan, deze was negatief. Mijn NOD zal ongeveer 13 of 14 april moeten zijn volgens de app die ik gebruik. Ik heb een onregelmatige cyclus. Wat denken jullie? Is er nog hoop dat ik zwanger kan zijn. </p><p> </p>
 
Ja zeker! Je bent 24-48 uur na de positieve ovulatietest vruchtbaar dus dan zou je je ergens op 31 maart of 1 april bevrucht kunnen zijn. Je NOD is dan op 13 of 14 april zoals de app ook aangeeft. Sommige vrouwen testen positief voor die NOD terwijl anderen pas erop of erna positief testen. 
 
Dankje pippalotta voor je reactie. Dan doe ik op NOD nog eens een test als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Die negatieve test vóór NOD maken me onzeker omdat je zoveel leest dat anderen wél een licht streepje hebben vóór NOD. Ook eigenlijk nergens goed voor die vroege testen maarja...ongeduld en hoop. Daarbij heb ik ook totaal geen symptomen waardoor ik zou denken dat het gelukt is deze keer. 
 
Liefs
Patries
 
Als het je zoveel onzekerheid geeft, zou ik je toch willen adviseren om te wachten tot je nod met testen. Met name omdat een hele vroege positieve test niet wil zeggen dat het ook goed zit, soms mislukt alsnog de innesteling en wordt je ‘gewoon’ ongesteld. Ik begrijp dat het veel geduld vergt, heb je werk en/of hobbies om wat afleiding te geven?
 
Ik testte bij mijn vorige zwangerschap 6 dagen voor NOD positief. Bij deze zwangerschap was het onverwacht, maar twee dagen voor NOD had ik wel een vermoeden en deed ik een test...die was negatief. De dag dat ik ongesteld moest worden kwam er maar niets, dus de dag erop toch nog een testje en die was knalpositief!
 
Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Soms neemt ongeduld de overhand. Werk geeft afleiding en hobby ook wel. Tis nu gewoon afwachten tot NOD. dankjewel voor je reactie. 
 
Er is zeker nog hoop! Ik testte positief een dag na mijn NOD. Zolang je niet ongesteld bent, zou ik hoop houden! ?
 
Terug
Bovenaan