nek trainen en kruipen

<p>Sinds wij bij de osteopaat zijn geweest is aan/uitkleden en op de buik liggen een feestje geworden. Het is een wereld van verschil. Nu kunnen wij onze dochter met regelmaat op haar buik leggen voor o.a. haar nek steviger te krijgen. Vorige week liet ze eens zien hoe goed ze dit wel niet kon. Het leek alsof ze samen met mij zichzelf aan het motiveren was. En daarna op mijn schoot zat ze druk te brabbelen (met een stralend gezicht) over hoe ze dit toch zo deed (mijn interpretatie, het leek er verdomd veel op ?). </p><p>Dat wij een dwars (in positieve zin) en humoristisch kind hebben, merkte ik tijdens mijn zwangerschap al. En ze maakt het regelmatig waar... sinds enkele dagen gaat ze haar eigen gang als ik haar op haar buik leg. Of ze gaat gewoon liggen met een houding van ‘ dit ligt eigenlijk ook prima’, of we zien dat ze de eerste kruipbewegingen gaat maken. Van het optillen van haar hoofd komt meer weinig van ? </p><p>Hoe kan ik dit bij haar toch stimuleren? Want haar nek is duidelijk nog niet stevig genoeg om het te laten. </p>
 
Je kan een lichtgevend speeltje voor haar leggen, en haar armen onder de schouders zetten om het goede voorbeeld te geven, maar eerlijk? Mijn dochter deed dat eerst ook, maar het komt vanzelf wel hoor. Je hoeft volgens mij niet bang te zijn dat het niet snel genoeg gaat. Je kan evt ook vliegtuigje spelen, dan tillen ze hun hoofd ook op.
 
Dat is een fijne tip. Dank je wel. Ze is momenteel dol op licht. Ik zet al steeds haar armen/handen onder haar schouders, maar ze spreidt ze steeds weer uit. Vliegtuigje spelen vindt ze nog een beetje eng hebben wij gemerkt. Ik krijg steeds bibberende pruillipjes te zien (hihi de heldin). Ik zal het in stapjes met haar spelen, om haar te laten wennen. 
 
Wij deden het niet bewust maar mijn vriend lag vaak half onder uit gezakt op de bank. Hij legde haar dan op haar buik op zijn buik. Dan wilde ze alles zien en hield ze haar nek omhoog. Maar het was net iets minder inspannend dan echt plat op haar buik.
ik ben altijd van mening dat ze het vanzelf doen als ze er aan toe zijn. Heb hier dan ook nooit geoefend wanneer ze het niet leuk vond. Op het consultatiebureau kregen we het compliment dat ze kon zien dat we goed oefende Haha.
 
Terug
Bovenaan