nekje hooghouden

Van tijd tot tijd leg ik mijn zoon (3 mdn) op zijn buik om zijn nekspieren aan te sterken (advies cb). Alleen houdt hij nu de hele tijd zijn hoofdje omhoog totdat hij zo moe ervan wordt dat hij gaat huilen.
Het schijnt ook goed te zijn de baby op de buik te leggen zodat hij de omgeving van de andere kant leert bekijken, alleen dat lukt bij hem dus nog niet.
Hoe kan ik hem nu leren dat hij op zijn buikje ook gewoon zijn hoofdje ontspannen mag neerleggen?
 
Hoi,

Dat nekje omhoog houden is dan toch juist de bedoeling. Hij oefent het tot hij moe wordt. Als je zoon zijn hoofd neer legt heeft het buik liggen geen zin meer om de nekspieren te trainen. Elke dag een paar keer een minuut of 5 is lang genoeg. Mijn dochter wilde ook niet langer op haar buik. En haar hoofd neerleggen deed ze al helemaal niet, dan zie je toch niets...... daar is niets aan.
Niet te lang op de buik leggen, steeds maar even.

Groetjes
 
hoi
idd als hij moe word weer terug op zijn rug leggen
wat je ook kunt doen is iedere keer op het aankleed kussen evn op zijn buik
en ook niet net na het voeden dat ligt ook niet lekker ik heb een tweeling en dan is het soms wat lastig om een goed moment uit te zoeken ze zijn nu een half jaar en met 4.5 maand kon Martin zichzelf al op zijn buik draaien het ging eigenlijk zomaar ineens ik heb wel zoiets oefenen is goed maar doe het wel als je kind het ook wil anders raken ze het zat of worden ze te moe en dat helpt ook niet echt
net wat ik al zei even op het aankleedkussen en bv een half uurtje drie kwartier na de voeding
oh ja bij Jasmijn was het eerst ook zo dat ze haar hoofd niet neer wilde leggen steds huilen maar ze kon zelf op haar buik draaien dus lastig ik er weer heen en zij vloep gelijk weer om denk je als je het niet leuk vind waarom doe je het dan haha
maar sinds gister kan ze zelf ook weer terug draaien hoera
doe wat je denkt dat goed is

groetjes Elena
 
Terug
Bovenaan