Mijn dochter is net zo oud. Ivm een voorkeurshouding loop ik met mijn dochter al bij de fysio. En met mij zoontje heb ik ook lang bij de fysio gelopen. Dus ik heb inmiddels aardig ervaring?
Tummy tijd plat op haar buik is best zwaar. Wat je kan doen is begin bijvoorbeeld met je dochter op je borst. Ga zelf iets onderuit liggen en leg haar op haar buik op jouw borst. Als ze dan haar hoofd optilt dan oefent ze op een makkelijker niveau. Gaat dat goed dan zak je iets verder onderuit. Dan wordt het voor haar iets zwaarder. Lukt het niet dan ga je iets verder overeind zitten.
Eventueel kan ook een skippybal/ trainingsbal gebruiken. Met haar buik op de bal leggen. Eventueel zo dat ze zichzelf in de spiegel kan zien, of je gaat er zelf voor zitten, voor wat afleiding. Als dat te zwaar is voor haar (dus ze krijgt haar hoofd niet omhoog), dan rol je de bal zo dat ze met haar voeten richting de grond gaat, dat maakt het voor haar weer minder zwaar (dit is dus gewoon dezelfde oefening als op je borst, alleen op een andere manier uitgevoerd. Kijk zelf wat je het handigst vindt)
Succes met oefenen??