nekje

mijn dochter heeft een smetplekje in haar nekje. ik ben bang dat het erger wordt. mijn vraag is hoe dit komt? niet goed afdrogen? en hoe ik het kan verhelpen.

alvast bedankt
 
Mijn dochter heeft ook last van smetten in haar hals. Daar heeft ze dus een dikke plooi zitten. Dit komt doordat de huid opelkaar zit en dat wordt warm (broeierig/zweterig) en soms loopt er wel eens wat voeding langs als ze wat uitspugt (als ze ligt). Goed droog maken (houden) en je kunt er evt. een dun laagje sudocreme op doen. Helpt bij mijn dochter wel, succes ermee.
Groetjes
 
Je kunt het nog zo goed droog proberen te houden, maar je ontkomt er niet altijd aan. Voor onze zoon gebruikten we zinkzalf (op aanraden van de kraamhulp) en dit werkte heel erg goed.
Succes ermee!
Groetjes,
Gina
 
mijn zoontje heeft af en toe last van smetplekjes onder zijn oor, ook al houden we dat goed droog. wat ik er op smeer? bepanthenzalf! (met de roze streep, te koop bij apotheek. ideaal, het huidje geneest supersnel.
 
Wat bij mijn dochter goed hielp, was de baby-calendula balsem van Weleda (niet de creme).
Na het badje goed drogen en de balsem opsmeren. 's Avonds deed ik dat meestal weer even.
 
Terug
Bovenaan