nekje

MIjn zoontje van 13,5 weken kan zijn nekje nog steeds niet zelfstandig rechtop houden. Wanneer ik heb op zijn buik lig, komt hij maar een heel klein eindje omhoog en begint bijna meteen te gillen. Is dit nou normaal en is hij gewoon wat langzamer, of moet ik me zorgen gaan maken?
 
Ik zou eens langs de huisarts gaan en vragen om een verwijzing naar een manueel therapeut of kinderfysiotherapeut. Mijn kindje had dit ook en therapie heeft heel goed geholpen om de nekspieren te versterken en beweeglijkheid te vergroten.
 
Op advies van de CB zijn wij doorverwezen naar een kinderfysiotherapheut. Zijn nek balans was ook matig en hij ligt ook vaak met zijn hoofd naar links en overstrekt zijn nekje... Bij de fysio kunnen ze kijken of er niks vast zit en evt doorverwijzen naar een manueel therapeut. Ik doe nu met mijn zoontje
verschillende oefeningen voor zijn nekje. En nu gaat het al een stuk beter met zijn balans... Mijn advies is dus ook gaan naar de huisarts voor een verwijzing naar een kinderfysiotherapheut. succes verder
 
Mijn dochter kon pas na 4 maanden haar hoofd rechtop houden. Ik was erg over mijn toeren omdat er op het cb erg druk over werd gedaan.De huisarts voelde haar nekje en zei dat er geen problemen waren. Nu is ze een ster in haar hoofd omhoog houden. Ik heb nooit oefeningen gedaan
 
Terug
Bovenaan