Nekpijn bij peuters???!

Ik hoop dat er al meiden op t forum kijken, want ik heb een vraagje....
Onze Indy werd huilend wakker vanmorgen en klaagde over nekpijn. Heel zielig ze wilde alleen maar tegen me aanhangen. Verschonen deed zeer en ze kan niet naar rechts kijken.
Ik denk dat ze verkeerd gelegen heeft vannacht maar ik heb nog nooit eerder gehoord dat kindjes daar last van hebben... hebben jullie daar ervaring mee???
Maria heeft trouwens de ha gebeld en we moeten het nog even aankijken tot twaalf uur....
Het is zo zielig :-(

Alvast bedankt!

Wat vervelend, ik heb er ook nog nooit van gehoord. Is ze al in bad of onder de douche gegaan? Als het haar spieren zijn kan warmte misschien wel helpen.
Ik hoop dat het snel over is en onschuldig blijkt te zijn. Hou haar maar goed in de gaten!

Ja ze heeft nu een sjaal om op advies van de ha-post. Hebben haar ook al sinaspril gegeven tegen de pijn, maar dat mag niet baten....
Het zal wel onschuldig zijn maar ik maak me dan toch zorgen he.... Achja moeders!

Hoi,

Het kan heel goed hoor dat ze verkkerd heeft gelegen.
Maar hou altijd goed in degaten of ze geen hoofdpijn krijgt en kijk of ze d'r kin op d'r borst kan krijgen.

Gr Lique

Vervelend, heeft ze geen koorst? Onze dochter van 6 had het een paar weken geleden ook , ik ben nooit in paniek maar toen zij samen met koorts van 40 graden klaagde over pijn in haar nek heb ik de huisartsen post gebeld, gelukkig was het gewoon een virus toen.

Als je twijfeld of je zorgen maakt gewoon naar de hap gaan hoor.

groetjes

het is hier idd al gezegd, maar dat is t eerste wat ik dacht:

houd heel goed in de gaten dat ze haar kin op haar borst kan doen!

verder idd een warme kruik tegen haar nek aan leggen en laat haar lekker bij jou op schoot liggen met haar buik op jouw buik.
(dan kan je die kruik goed tegen haar nek houden)

mocht het niet werken, dan toch maar even naar de huisarts.
nekpijn vind ik altijd heel eng bij kinderen.

succes en houd ons op de hoogte oke!

liefs, do

wil je absoluut niet bang maken maar nekpijn kan een symptoon zijn bij hersenvliesonsteking of keel onsteking

http://www.ouders.nl/xmeningi.htm

Hier een linkje met meer informatie zodat ik je niet gelijk de stuipen op het lijf jaag, maar zou toch voor zekerheid als het niet overgaat naar de ha gaan.

liefs marina

Hey dames
bedankt voor jullie reacties, we komen net van de ha-post vandaan. Waarschijnlijk is het van een val gister waarbij ze haar kin heeft gestoten en haar spieren een tik hebben gehad. Advies is pijnstilling... Meer kunnen ze niet doen helaas. Als ze koorts krijgt of moet braken moeten we weer contact opnemen.
Het is zo'n zielig hoopje mens, hebben haar nu net met sinaspril in bed gelegd hopelijk kan ze lekker slapen.
Bedankt voor jullie adviezen!

Zijn altijd extra alert want een nichtje van Maria is met 11mnd overleden aan de menigo-kokken bacterie.

Terug
Bovenaan