nekplooi meteing gehad

Hoi!

Ik heb gisteren ook mijn termijn echo gehad. Heb persoonlijk niet voor de nekplooimeting gekozen. Maar alles zag er super uit. Precies volgens schema. 2 weken geleden oo echo gehad en toen was ons hummeltje 3 cm. nu 2 weken later 9,3 cm! Jeetje wat groeit dat hard zeg. Eerst lag hummel lekker te slapen, maar werd toch wakker van het drukken. Erg leuk en fantastisch om te zien.

Op naar de 20 weken echo!! Dat duurt nog 8 weken!!

Hoi dames,

4 september moet ik ook voor de nekplooimeting.
Vind het gek dat mensen ervoor kiezen om dit niet te laten doen. Maar uiteindelijk blijft dit een persoonlijke keuze.

Geweldig e om je kleintje zo te zien bewegen.
Ik heb soms het gevoel dat ik het al voel..   Bij ons eerste voelde ik het in de 15 week voor het eerst kriebelen in mijn buik. Ik weet niet of het bij het tweede sneller is, maar dit is nu wel al heel snel. Maar ik ben er wel erg allert voor...

Liefs,
van ons...

quote: Febeke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-08-2008 20:38:37'));

4 september moet ik ook voor de nekplooimeting.
Vind het gek dat mensen ervoor kiezen om dit niet te laten doen. Maar uiteindelijk blijft dit een persoonlijke keuze.

Het is inderdaad een persoonlijke keus of je tot prenatale screening overgaat. Maar DE reden waarom veel mensen (waaronder ik) niet kiezen voor een nekplooimeting is dat het een kansberekening is. Je weet per saldo niet veel meer dan ervoor. Je bent met een lage kans niet gevrijwaard van een kindje met Down (en nog wat andere dingen). Ik zag in een boekje van de VK dat (afhankelijk van je leeftijd) de kans dat het NIET ontdekt wordt tussen de 5 en 1 op de tien is. Dat maakt  de screening  voor mij volledig zinloos. Het is valse zekerheid bij een lage kans of een stressvolle gebeurtenis  bij een  hoge kans. En dan vooral bij een  hoge kans die  net boven de "verder testen"  grens ligt. Ik heb  dit in mijn omgeving meegemaakt en kan zeggen dat  de rersterende 6  maanden van je zwangerschap dan niet leuk zijn.  En wat doe je jezelf dan aan?

Mochten er (ongevaarlijke) testen worden aangeboden die met zekerheid testen op de hiervoor omschreven aandoeningen, dan zou ik het overigens wel doen. Het is dus puur de kansrekening die mij erg tegenstaat. Ik steek mijn kop niet in het zand.

Hoi,

Fijn dat de nekplooimeting goed was. Wij hebben er voor gekozen om het niet te doen. Ieder natuurlijk zijn eigen ideeen over, maar het is een kansberekening en stel dat het slecht is dan zou ik geen verdere testen willen omdat er dan kans is op een miskraam terwijl het kindje misschien gewoon gezond is....
Dus dan zou ik me eventueel voor niets zorgen maken de hele zwangerschap.
We gaan wel de 20 weken echo doen en als daar iets uitkomt kunnen we alsnog wel maatregelen nemen als dat nodig is.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan