Hai,
Ja ik kom ook uit Purmerend. Ik kan 14 september voor de termijnecho en nekplooimeting.
Ik vind het wel heel spannend. Ik heb nu 2 gezonde kids van 4 en 1. Dus ga er eerlijk vanuit dat de derde ook gezond is (misschien een beetje naief gedacht, maar toch). Maar ik ben wel heel benieuwd en spannend. En aan hand van de uitslag zullen we wel kijken hoe het dan verder gaat.
Ik laat je het wel horen hoe het is afgelopen.
Groetjes
Petra
quote: L81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2006 16:18:29&apos

);
Hey hallo ik kom ook uit Purmerend en sta onder controle bij verloskundig centrum Waterland. Jij ook ga ik vanuit...?
Ik heb ook met de termijnecho de nekplooimeting laten doen.
De echoscopiste vertelde me dat er op dat moment een beetje een "rage' was rondom deze test en dat er met deze cijfers dan weer bekeken kan worden hoeveel kindjes geboren worden met t dowsyndroom. Vandaar dat zij er dus zelf meteen naar vragen!
Wij hadden ook zoiets van, moet dat dan...?
Het duurde ff voordat de kleine in de goede stand zat (want t kindje moet er voor rechtop zitten!) maar dan wordt er tijdens de echo een meting gemaakt en krijg je een week later te horen of je in de risicogroep valt mocht dit zo zijn dan volgt de vruchtwaterpunctie.
Ik had een kans van 1 op 190.000 dus viel ver buiten de risicogroep en dan is de test daarmee afgesloten.
Dus je krijgt een risicoberekening moet wel zeggen dat ik het wel een geruststelling vond om te weten dat het kindje voor zover zij kunnen zien gezond is! Alleen die week wachten op de uitslag is wel spannend...
Veel succes en plezier met je zwangerschap
L81 (30 wkn)