Nekplooi meting

Hallo,

Ik heb even een vraagje, Wie heeft wer bij de termijn echo ook meteen een nekplooimeting laten doen. Ik belde net de vk om de 1e afspraak te maken, en ze vroeg of ik dat wou laten doen. Wist eerlijk gezegd niet meteen een antwoord.
Ik laat het nu toch maar doen, maar wie heeft daar ervaring mee.
En hoe betrouwbaar is het.

Ik hoop graag reacties van jullie te verwachten.

Petra (9 weken van de 3e.)

Hey hallo ik kom ook uit Purmerend en sta onder controle bij verloskundig centrum Waterland. Jij ook ga ik vanuit...?
Ik heb ook met de termijnecho de nekplooimeting laten doen.
De echoscopiste vertelde me dat er op dat moment een beetje een "rage' was rondom deze test en dat er met deze cijfers dan weer bekeken kan worden hoeveel kindjes geboren worden met t dowsyndroom. Vandaar dat zij er dus zelf meteen naar vragen!
Wij hadden ook zoiets van, moet dat dan...?
Het duurde ff voordat de kleine in de goede stand zat (want t kindje moet er voor rechtop zitten!) maar dan wordt er tijdens de echo een meting gemaakt en krijg je een week later te horen of je in de risicogroep valt mocht dit zo zijn dan volgt de vruchtwaterpunctie.
Ik had een kans van 1 op 190.000 dus viel ver buiten de risicogroep en dan is de test daarmee afgesloten.
Dus je krijgt een risicoberekening moet wel zeggen dat ik het wel een geruststelling vond om te weten dat het kindje voor zover zij kunnen zien gezond is! Alleen die week wachten op de uitslag is wel spannend...
Veel succes en plezier met je zwangerschap
L81 (30 wkn)

Hoi!

Ook ik heb een nekplooimeting laten doen de (combinatietest) Meten ze de nekplooi en ze nemen boed af die ze onderzoeken.
Ik heb vorige week de uitslag gekregen en die was niet positief mijn score was 160.
ik krijg maandag een vruchtwater punctie en over drie weken heb ik zekerheid.
Moet je zeggen dat op het moment dat je zo'n uitslag krijgt de grond onder je voeten vandaan zakt.
Maar het hoeft dus niet zo te zijn dat mijn kindje het down syndroom heeft het is een kansberekening.
Zekerheid heb ik pas over drie weken.
Sterkte met je zwangerschap.

groetjes angel

Hallo,

Ik heb ook met 13 weken een nekplooimeting  laten doen (combinatietest), daar ik al 36 ben. Hoe ouder je bent hoe  meer kan je hebt op een kindje met het syndroom van down. Bij ons was de uitslag 1:4178, dus ook redelijk goed. Wij hebben besloten geen vruchtwaterpunctie te laten doen, omdat ik ook bang was voor een miskraam daar ik deze vorig jaar al heb gehad na 2 jaar bezig te zijn geweest. Bij de 20 weken screening zagen we dat alles erop en eraan zat en zijn er geen afwijkingen gevonden. Dus we weten in iedergeval dat het lichamelijk goed is. Verder is het toch altijd maar afwachten. Ik ben nu 27 weken!
In iedergeval veel suc6!!!

Groetjes
Sies

Mijn man en ik hebben er voor gekozen om het niet te laten doen. Het is en blijft een kansberekening en geen garantie voor een gezond kindje. Ikzelf ben pas 28 en in onze beide families komen ook geen genetisch bepaalde afwijkingen voor. Bij mij nam het veel spanning weg toen we de beslissing hadden genomen om het niet te doen. Daarentegen snap ik ook heel goed dat er veel mensen zijn die er wel voor kiezen.

Hai,

Ja ik kom ook uit Purmerend. Ik kan  14 september voor de termijnecho en nekplooimeting.
Ik vind het wel heel spannend. Ik heb nu 2 gezonde kids van 4 en 1. Dus ga er eerlijk vanuit dat de derde ook gezond is (misschien een beetje naief gedacht, maar toch). Maar ik ben wel heel benieuwd en spannend. En aan hand van de uitslag zullen we wel kijken hoe het dan verder gaat.

Ik laat je het wel horen hoe het is afgelopen.

Groetjes
Petra

quote: L81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2006 16:18:29'));

Hey hallo ik kom ook uit Purmerend en sta onder controle bij verloskundig centrum Waterland. Jij ook ga ik vanuit...?
Ik heb ook met de termijnecho de nekplooimeting laten doen.
De echoscopiste vertelde me dat er op dat moment een beetje een "rage' was rondom deze test en dat er met deze cijfers dan weer bekeken kan worden hoeveel kindjes geboren worden met t dowsyndroom. Vandaar dat zij er dus zelf meteen naar vragen!
Wij hadden ook zoiets van, moet dat dan...?
Het duurde ff voordat de kleine in de goede stand zat (want t kindje moet er voor rechtop zitten!) maar dan wordt er tijdens de echo een meting gemaakt en krijg je een week later te horen of je in de risicogroep valt mocht dit zo zijn dan volgt de vruchtwaterpunctie.
Ik had een kans van 1 op 190.000 dus viel ver buiten de risicogroep en dan is de test daarmee afgesloten.
Dus je krijgt een risicoberekening moet wel zeggen dat ik het wel een geruststelling vond om te weten dat het kindje voor zover zij kunnen zien gezond is! Alleen die week wachten op de uitslag is wel spannend...
Veel succes en plezier met je zwangerschap
L81 (30 wkn)

Terug
Bovenaan