Nekplooi

<p>Hallo!</p><p>Op mijn termijnecho zag alles er goed uit. Ik was precies 11 weken. Nu zag ze wel een nekplooi van 2.2mm. Ze gaf aan dat ze dit bij de volgende echo op moeten letten. Nu lees ik overal dat er een soort van grens is van 3.5mm. Ik ga volgende week een nipt test toen. Dit wilde ik sowieso al doen. Maar is een nekplooi van 2.2mm bij 11 weken zorgelijk?</p>
 
Ik kan mezelf voorstellen dat je je zorgen maakt. Geen idee of dit een zorgelijke afwijking is. De tijd zal dit moete uitwijzen. Ik weet wel dat een vriendin van mij een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt. Die kreeg met de 20 weken echo ook meteen een punctie nadat de nekplooi te dik was. Heel spannend. Maar alles bleek toch goed te zijn met een gezond kind als bewijs. De Nipt haalt veel afwijkingen naar boven. Ik hoop dat je snel uit je onzekerheid wordt verlost ?
 
Ik zou vooral afgaan op wat de verloskundige zegt, het is zo klein allemaal nog om te meten en ze zal er de volgende keer bin de 13 weken echo meer aandacht aan besteden. De NIPT zal ook duidelijkheid bieden maar de kans is groot dat de 13 weken echo er eerder is dan de NIPT uitslag, spannend!
 
Was bij mijn baby ook. Komt vaker voor tussen 11-14 weken zeiden ze, dus hoefde me geen zorgen te maken. Is netjes weggetrokken en nu (20wk) is alles oké.
 
Terug
Bovenaan