Nekplooimeeting

Hoi mede zwangerschapscollega s

Ik pieker me sinds woensdag suf. Ongeveer een jaar geleden ben ik bevallen van een doodgeboren kindje een ongelukje met de navelstreng.
Nu ben ik 12 weken zwanger yes maar mag van de verloskundige aankomende donderdag een nek plooi meeting laten doen. Ja en nu de stress stel je voor dat daar geen goed nieuws uit komt dan moet je misschien wel kiezen of juist niet. Ik weet het niet meer had ze het maar nooit voorgesteld maar ja nu moet ik voor m'n gevoel wel gaan anders blijf ik er tot einde zwangerschap mee zitten.

Ik wil eigenlijk gewoon genieten en dat lukt nog steeds niet goed .
En nu??

groet Roos
 
Wij hebben gister de nekplooi laten meten incl. bloedafname. Je moet denk ik goed vantevoren weten wat je doet als er een verhoogd risico uitkomt.. Als je er vervolgens toch niets mee doet, dus geen punctie, zou ik de nekplooi niet laten doen, dat brengt evt. alleen maar onrust. Maar als je zegt, mocht er een verhoogd risico zijn, doe ik een punctie voor zekerheid, punctie heeft natuurlijk ook risico's, dan zou ik het wel doen. Ik weet niet je leeftijd, maar je moet er in ieder geval van uitgaan dat het wel goed zit... en dat wil je wel of niet bevestigd zien.. Bij ons zag het er in eerste opzicht in ieder geval goed uit... Het is een moeilijke beslissing, maar het is en blijft maar een kansberekening, de meting geeft geen uitsluitsel!!
 
hoi Roos,wat een moeilijke beslissing zeg.ik heb er ook weleens over nagedacht wat mijn vriend en ik zouden doen.ben nu 34 wkn.wij zouden in ieder geval nooit het kindje weg laten halen.natuurlijk weten we dat het heel zwaar zou worden als ons kind een handicap zou hebben,maar het is wel een mens.een mens gemaakt door ons samen.gelukkig is alles in orde.ik wens je veel succes. denk goed na.zeker na wat voor verschrikkelijks je vorig jaar is gebeurd.stel dat er met deze baby wat is,en je besluit tot abortus,en er gebeurt iets waardoor je niet meer zwanger kan raken dan krijg je waarsch.ook spijt.dan ben je 2 kinderen kwijt.liefs,linda
 
hoi roos

wij hebben deze nekplooimeting niet laten doen. omdat we zeker weten dat we dit kindje nooit weg willen laten halen net zoals linda hierboven beschrijft. de nekplooimeting geeft een persentage aan die aangeeft of je een risico loopt een kindje met down te krijgen. oke dan volt daarna eventueel een punctie, en dan als daar uitkomt dat het een kindje met down is!!!! welke keus neem je dan????? wij wisten van te voren dat we het kindje zouden laten komen en hebben dus gekozen het niet te laten meten.

bedenk dus goed wat je zou doen als je een risico loopt. laat je dan een punctie doen??? en als uit de punctie komt dat het kindje down heeft wat dan??? dat zijn vragen waar je goed over moet nadenken. hoe oud ben je als ik vragen mag??

ik zelf ben 21 dus ben niet echt een risicogroep.

succes met je keus.

liefs linda 33 weken 6 dagen
 
Haaaaaaai Roos

Ik heb ook een nekplooimeting gehad, ik woon zelf in Israel en daar doen ze dat namelijk standaard. Ik heb me afgevraagt of ik het wel wilde weten eigenlijk. Het kindje zou ik namelijk absoluut niet weg laten halen en ook ik zou zeker weten geen punctie willen omdat ik daar veel te veel risico aan vast vindt zitten. Ik heb uiteindelijk wel de test gedaan (wetende dat de uitslag voor zo'n 70 a 80 % waterdicht is en er altijd fouten gemaakt kunnen zijn!) Ik heb de test gedaan omdat als er wel wat is met mijn kindje ze gelijk in het ziekenhuis misschien goede medische hulp kunnen bieden. Aan de ene kant niet leuk als je weet dat je kindje niet helemaal gezond is maar aan de andere kant heb je wel de mogelijkheid je kindje van goede hulp te voorzien metteen na de geboorte als dat nodig is.....

Sux6 met je besluit en je zwangerschap!

Liefs Noekie
( 37 wk )
 
Terug
Bovenaan