nekplooimeting

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Wie heeft er ook ervaring met een ongunstige uitslag van de nekplooi meting.
Ik heb zelf pas de uitslag gekregen en mijn score was 160.
Ze zeggen wel het is een kansberekening maar vind het allemaal wel eng.
Krijg maandag een vruchtwaterpunctie.

groetjes angel (16 wk)

hoi Angel,

balen zo'n uitslag......maar volgens mij zegt het lang niet alles hoor....het blijft een kans op een kans. Ik hoorde van iemand die een kans van 1 op 4 had en gewoon een gezond kindje kreeg.
Eigenlijk zou je voor de vruchtwater punctie moeten verzinnen wat je doet als daar iets negatiefs uit komt....als je het kindje zo wie zo wil krijgen is die punctie misschien niet nodig. Maar goed, het lijkt mij ook een hele moeilijke beslissing!       heel veel sterkte ermee!!!       groet   Evelien

Hoi Angel,

Zelf heb ik onlangs ook een nekplooimeting laten doen (combinatietest...) mijn uitslag was gelukkig beter. Maar ik ben het met Evelien eens, als je zowiezo dit kindje graag wil laten komen, waarom zou je dan risico nemen met een vruchtwaterpunctie. (1 tot 2 % kans op een miskraam...)

Zelf hadden we van te voren besloten dat het kindje zowiezo welkom was, maar we wilden toch meer weten over de gezondheid daarvan.

De keuze blijft altijd moeilijk. Ik wens je heel veel sterkte en volgende week heel veel succes toe bij de punctie.

Groetjes,

Esther

hey Angel,

Ik had zelf een uitkomst van 1 op 150 en heb dus een vlokkentest laten doen. De uitslag hiervan was gelukkig positief.

Het zal een zware tijd voor je worden, want het wachten op de uitslag is echt slopend. Heel veel sterkte de komende tijd.

Houd wel goed in je hoofd dat het een verhoogde kans is en dus geen HOGE kans.

Als je nog vragen hebt kan je me eventueel toevoegen op msn. Daniques@hotmail.com.

groetjes Danique
27w1d

Terug
Bovenaan