Nekplooimeting

A

Anoniem

Guest
Hi
Ik heb morgen een nekplooimeting!! Hoe gaat dit in zijn werking en en voel je daar iets van?

gr
FF

Oh ja en zit daar een verhoogd risico aan op een miskraam?????????

FF

Hoi!
Van een nekplooimeting voel je nix en verhoogd ook niet de kans op een miskraam. Het is gewoon een echo en dan wordt er een 'foto' gemaakt in profiel van je baby's nekje. De nekplooi wordt zo gemeten. Als t overdreven dik is is er een kans op t syndroom van Down. Dit wordt al zekerder in combinatie met een bloedtest (samen noemen ze het combinatietest). Maar wat gek dat je niet bent geinformeerd want het is geen verplichte test! Maak je niet ongerust, morgen zie je je beebje!!!!!!
groetjes,Priscilla

Er word een echo gemaakt ALTIJD LEUK!! en wat bloed afgenomen en bij je volgende bezoekje aan de VK krijg je die kans door bij ons was het geloof ik 1:15000 een hele kleine kans dus pas bij 1:250 gaan ze vragen of je verder wil testen geloof ik..

Het is niet verplicht maar ik vind het wel aan te raden , niet zozeer dat je je kindje moet weghalen ofzo maar stel dat er wat is kan je je voorbereiden erop (en dat maakt de dag dat je gaat bevallen vele malen leuker!!)

Terug
Bovenaan