nekplooimeting!

Hallo allemaal!

Ik ben erg benieuwd naar de uitslagen van nekplooimetingen die zijn gedaan!

Ik heb vandaag de nekplooimetining gehad, en dat zag er goed uit! De uitslag was afgerond op 2,2 mm.

Wie heeft wanneer de nekplooimeting? Of gaat niet iedereen het doen?
Ben erg benieuwd!
Hoop op reacties!

Liefs

hoi, 'kan me voorstellen dat het spannend is!
Wij hebben er voor gekozen om het niet te doen omdat we bij een eventuele verhoogde kans er toch voor zouden kiezen er niets mee te doen.

wij kregen het ook aangeboden maar we zitten niet in de risico groep en hoorde vandaag toen ik in het ziekenhuis was dat idd niet elke verzekering dit vergoed
dus als het niet vergoed wordt dan doe we het niet

xx

Hi!

Wij hebben het wel gedaan in combinatie met een bloedtest en uitslag nekplooi was 1.7 mm en kansberekening van 1:12000 op kindje met syndroom van down.

Hele goede uitslag dus.

groetjes Suza

hoi,

Wij hebben er voor gekozen om het niet te doen.
Allereerst moest het bij ons op heel korte termijn.
Ik ben donderdag pas voor het eerst bij de verloskundige geweest en de gyn had hierover niks verteld.
Als we het nog zouden willen doen, zou het lastig worden om ons er nog tussen te plannen.
Verder weten we niet wat we met zo'n uitslag zouden moeten doen...
Het is een kans berekening en de kans dat die berekening niet klopt is net zo groot als dat ie wel klopt....
We kiezen wel voor de 20 wkn echo.

Het is natuurlijk voor iedereen anders en heel persoonlijk.
Ik lees in elk geval een paar mooie uitslagen! Super!!!

lfs
mama Peet

Wij hadden ook geen verhoogde kans omdat we nog heel jong zijn, maar we wilden het wel doen! Geen idee wat we zouden doen met een slechte uitslag! Denk weinig! Maar het was dus positief!

Bij ons wordt het gelukkig wel vergoed! Het is toch weer  even  127,50!

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet doen!

Liefs

Ik heb vorige week een nekplooimeting laten doen  en de plooi was 1,3 mm dik en ik had een kans van 1:5000, bij mijn vorige zwangerschap was de nekplooi 2,2 mm en had ik een kans van 1:3500 en dat is een gezonde knul geworden dus deze uitslag is beslist niet verkeerd voor zo'n oudje als ik (35 jaar) maar het is en blijft natuurlijk een kansberekening dat houd ik wel in mijn achterhoofd!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan