nekplooimeting

Donderdag echo met nekplooimeting gehad en alles was prima; zooooo blij!
Ik ben 36 en eigenlijk helemaal niet blij met die moderne technieken; je gaat je alleen maar meer zorgen maken. Bij de 1e was ik 29 en nooit ergens over nagedacht. Gewoon vanuit gegaan dat alles goed was.

Groetjes

Noortje

Wat fijn dat alles goed was.
Ik ben nu 34 en mocht het ook laten testen maar moet het dan zelf bekostigen. We hebben er goed over nagedacht maar ook al was de test niet goed dan kon ik na 4 miskramen toch geen maatregelen nemen. Ik ben blij dat ik het niet weet (maar dat is persoonlijk) Ook vertelden ze ons dat het een kansberekening is en niet iets definitiefs. Je kunt dus een goede uitslag krijgen en alsnog een kindje krijgen met down syndroom en andersom kan natuurlijk ook. Ik vind het knap van je dat je het hebt laten testen, ik durf dat echt niet. Geniet er lekker van meisie. Hoe voel je je verder? Heb je al een buikje? krijg je de broeken nog dicht?

Liefs Petra

Hoi Petra,

Ik begrijp heel goed dat je na miskramen het niet meer weg wil laten halen. Moet zeggen dat ik er ook niet uit was hoor; zeker na het zien van een echo wordt het echt al jouw kind. Ik vind het ergens wel een fijn idee dat, mocht er iets mis zijn dat je dat dan bij de geboorte al weet.
Als je 36 bent dan word je gewoon naar het ziekenhuis gestuurd voor de testbatterij en ga je erin mee. Dit vertelde ook de verloskundige. Zij kreeg vaak ouders in paniek met een slechte uitslag, wat later weer niet zo bleek te zijn.
Nou goed, we hebben het gehad.
Ik ben niet zo snel dik aan het worden als bij de eerste. Het zit een beetje aan de bovenkant, dus de lage broeken kan ik nog steeds aan. Even afwachten maat hoe het er over een tijdje uit gaat zien. Bij de eerste ben ik ruim 20 kilo aangekomen.
Gaat alles goed met je zwangerschap? Wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes

Noortje

Hoi,

Fijn dat alles goed was. Ik heb helaas niet zo'n goede uitslag. Blijk toch een verhoogde kans te hebben 1op 95. Morgen naar ziekenhuis Rotterdam voor intakegesprek, want we zitten met zoveel vragen die de verloskundige niet kan beantwoorden. Maar waarschijnlijk zien we toch van verder onderzoek af, want een vlokkentest is ook niet zonder risico en als het kindje het syndroom van down blijkt te hebben laten we het toch niet weghalen.
Moet er wel even bij zeggen dat we een combinatietest hebben laten doen omdat de op de echo een brede nekplooi was te zien, maar achteraf bleek het toch weer mee te vallen, maar toch nog maar bloed laten prikken en gehoopt dat de uitslag goed was, maar helaas. Heb op internet gezien dat sommige mensen een kans van 1 op 8 ofzo hadden en die vrouw uit Rotterdam zei dat 1 op 95 ook wel meevalt, maar ja je zal maar net die ene zijn naturlijk.

groetjes
Jadeje

Heey Noortje,

Ik ben vandaag precies 12 weken en op de één of andere manier geeft dat wel een fijn gevoel. Ik ben van mijn eerste kindje 6 kilo aangekomen en van mijn tweede kindje 20 kilo en van mijn laatste kindje 12 kilo. Wat een verschil hè, per zwangerschap. Nu ben ik nog niks aangekomen maar ik krijg al vanaf de 7e week geen broek meer dicht. Gelukkig wordt de misslijkheid nu wel minder.

Groetjes Petra

Hoi Jadeje,

Zo'n test is een kansberekening dus kan het maar zo zijn dat jij een heel mooi perfect kindje in je buik hebt. Ik hoop het echt voor jullie. Ik vind het echt hele enge testen, dat is ook de reden dat ik niet durfde. Ook al zou ik een goede test hebben dan nog waren mijn zorgen niet voorbij. Ik denk dat elke mama pas zekerheid heeft op het moment dat ze de kleine in haar armen houd. Zwanger zijn is natuurlijk heel erg mooi maar ook wel een beetje spannend.

Petra

Terug
Bovenaan