nekspieren

Hallo,

Ik ben de trotse mama van Thijs vandaag precies 12 weken oud. Volgens het CB moet hij nu toch echt zijn hoofdje omhoog kunnen houden als hij op de buik wordt gelegd, jullie raden het vast al, dit doet hij dus niet. Hij gaat lekker liggen met zijn hoofdje op een kant gedraaid. Ik leg hem meerdere keren per dag op zijn buik om te oefenen maar tot op hedne niet echt resultaat. Als Thijs opgetild word en als het ware recht op wordt gehouden houdt hij zijn hoofdje wel al zelfstandig overeind (niet de hele tijd maar best al lang) zijn er andere mama's van wie hun baby het hoofdje niet omhoog tilt en wat hebben jullie hieraan gedaan?

Groetjes
 
Ook wij kregen dit te horen op het CB. Ons dochtertje krijste alles bij elkaar als ze op haar buik werd gelegd, nu is ze 16 weken en doet het lachend. Ik zou me dus inderdaad hier niet druk over maken.
 
mijn dochtertje wilde op die leeftijd ook niet op haar buik, laat staan haar hoofdje optillen. Verder kon ze haar hoofdje goed recht houden dus aan de nekspieren lag het niet. Vaak op de buik laaten liggen, niet te lang, heeft geholpen. Ze is nu bijna 3 jaar en erg langzaam met alles, doet alles op haar eigen tempo. Laat je niet opjagen door cb tenzij je zelf het idee hebt dat er iets mis is.
 
Terug
Bovenaan