Neocate of nutramigen.

<p>Hoi!</p><p>Ons zoontje heeft koemelkewitallergie, ik ga maar niet voor de miljoenste keer zijn hele geschiedenis vertellen, maar ik had wel een korte vraag!</p><p>Wij gebruiken nutramigen puramino, dit is de versie van nutramigen die geen verknipte koemelkdelen bevat. Nu zijn wij bezig met een slaapcoach omdat de voeding zijn onrust niet oplost en hij nog steeds erg slecht slaapt en veel darmproblemen heb, zij heeft gezegd dat het wellicht eens slim zou zijn om neocate ipv puramino te proberen ivm de aminozuren. Nu zag ik ook dat er soja in puramino zit, waar kindjes met koemelk allergie vaak ook allergisch voor zijn. Ik wil dit gaan oppakken met het consultatiebureau maar ik was even benieuwd of iemand hier toevallig meer over weet of ervaringen mee heeft! </p>

Wij hebben ook neocate.. slapen was eerst dramatisch (snachts ook). Vaak snachts tutje in moeten doen. Nu slaapt ze van ong. 18.30/19.00u tot 04.30u. soms krijgen we haar in slaapt tot 06.00u
Kan natuurlijk ook regeldagen zijn maar sinds we de neocate hebben gaat slapen beter. Kheb geen andere vorm gehad. We zijn van pepti naar neocate gegaan. Wel via de kinderarts.

Mijn dochter was onder de 1 ook allergisch voor soja. Reageerde daar hetzelfde op als bij koemelk. Daar nu wel overheen gegroeid (nu is ze 2). Koemelk verdraagt ze nog niet. 

Wij hebben nutramigen lgg. Minder verknipt dag degene die jij benoemd. Maar bij ons heeft de kinderarts de begeleiding hierin. Is dat bij jullie niet zo? 
Wij begonnen met pepti. Vreselijk was dit. Spugen spugen en spugen. Toen heb ik op eigen beweging nutramigen gekocht omdat mijn gevoel zei dat, dit beter was. Na 3 dagen ander kind en toen was de kinderarts ook akkoord. Nu officieel nog maandelijkse controles en dan verlenging van de machtiging, maar die gaan nu niet door dan maar normaal gesproken wel.. 

Wij hebben ook beide geprobeerd. Wij werden door een diëtiste uit het ziekenhuis begeleid wekelijks telefonisch contact etc. Ik raad je dat echt aan! Zij denken met je mee en hebben er onwijs veel verstand van. Uiteindelijk is het neocate geworden

Terug
Bovenaan