Neocate smaak weinig drinken

Hoi allemaal,

Ons zoontje van 4 maanden drinkt sinds hij 3 weken oud is Neocate. Hij drinkt per voeding niet meer dan 120, en meestal drinkt hij die flessen niet helemaal leeg. KA vermoedt dat hij het niet lekker vindt en de ergste honger wegdrinkt. Met als gevolg dat hij om de 3 uur, of soms zelfs minder, komt. Weet iemand of er een verantwoorde manier is om de flessen wat aantrekkelijker te maken? Het CB adviseerde druivensuiker, maar na me er wat in te hebben verdiept lijkt me dat geen goede optie.
En iemand ervaringen met Neocate en weinig maar vaak willen drinken?
En anders is het wachten tot vaste voeding echt wat bij zal gaan dragen!

Ik heb geen ervaring met neacate maar mijn dochter is nu ook 4 maanden en eet ook om de 3 uur ben sinds 2 dage naar 5 flessen gegaan maar om de drie uur eten is niet heel raar

Ik snap die obsessie nooit zo, over flessenkindjes die snel een bebaalde grote hoeveelheid moeten drinken om er een bepaalde hoeveelheid uren tussen te kunnen laten. Kindjes zijn zo verschillend. De ene drinkt al snel elke 5 uur een megafles en de ander drinkt nog lang kleine beetjes. Het gaat uiteindelijk om hoe je kindje het doet, of het goed groeit, plast, poept en of het tevreden is. Dan doe je het goed. 

Mijn oudste had een kma. Ondanks de aangepaste voeding spuugde ze enorm veel totdat de vaste voeding het overnam (8 maanden, toen werd dat beter). KMA kindjes hebben een gevoelige maag. Soms werkt lange tussenpozen. Bij ons werkte vaak kleine beetjes voeden juist, zodat haar maag niet leeg was, en ook niet enorm vol. Ze was dan ondanks het spugen het vrolijkst. Ze dronk die grote bellen ook niet. Rond 7 maanden ofzo gingen we op 150 over. En toen ze door ging slapen was de ochtendfles wel groot. 
met 3/4 maanden zat ze ergens tussen 90-120 per keer.
Dat ze de ene wel leeg drinken en de andere niet, is ook normaal trouwens. 

Mijn jongste heeft geen KMA en spuugt zeer weinig. Maar ook die drinkt weer geen grote flessen. Zat rond 3 maanden op 120 en nu is ze 10,5 maand en ze drinkt nog steeds 150, groter lukt haar gewoon niet. Ze heeft heel lang elke 2/3 uur gedronken. En ze drinkt nog steeds 1 a 2 nachtvoedingen. Ook zij drinkt sommige flessen maar half op, dagelijks. 

Het is voor het kindje allemaal geen probleem als het goed met ze gaat. Ik herken de frustratie wel, en ook de zorgen over of het we goed gaat, of ze zich dan wel goed voelt. Als er problemen spelen en het drinken gaat niet zoals in de boekjes, dan vraag je je dat al snel af. Maar serieus, kijk naar je kindje. En inderdaad, straks met de vaste voeding lost zich een hoop op. Tegenwoordig zijn er gelukkig een hoop alternatieven voor dierlijke melk.

Bedankt voor de reacties!
Blijkbaar kwam ik gefrustreerd en obsessief over ? Maar ik ben alles behalve dat. Mijn intentie is alleen om de smaak van de voeding te verbeteren waardoor hij er meer van geniet en ook wat meer rust zal krijgen. De enkele keren dat hij wat meer dronk, kon hij wat langer slapen en daarna erg vrolijk. Wie wil dat nou niet voor z'n kleine! 
Om de 3 uur voeding is geen probleem als ik zou zien dat het goed voor hem was, maar daar twijfel ik aan, vandaar de vraag! Ons andere kindje had meer last van reflux en was inderdaad ook een meer blije baby met meerdere kleinere voedingen en ik denk dat hij nu blijer wordt als hij wat 'lekkerder' zou vinden, wat meer zou drinken en wat meer rust zou krijgen. 

Over een maandje zal het al wel opgelost zijn denk ik. Dan krijgen de fruit en groentenhap al iets meer substantie en zit je kindje in een lekker 3 slaapjesritme met iets langere wakkertijden weer. Dan wordt het makkelijker om elke 4 uur voeden aan te houden. Ik vulde bij mijn dochters de gaten op met een groenten en fruithapje. Die aten rond 5 maanden echt al wel 50-75 gr per keer weg. Die deed ik dan in de ochtend en loop van de middag tijdens die momenten dat je de fles nog even wilt rekken. Die eerste paar hapjes werken daar niet voor, maar het neemt snel toe. Met 4 slaapjes paste het gewoon niet in het dagritme, maar met 3 slaapjes wel. 

oh en die van mij zijn een langer slaapje pas gaan doen vanaf dat 3 slaapjesritme, en dan niet direct in de overgangsfase. Pas bij 2 slaapjes, 2 x lang. Ik weet niet beter of het is normaal dat ze de eerste 4/5 maanden korte hazenslaapjes doen. 15-45 min per keer. 

Terug
Bovenaan