Neocate vragen! Koemelkallergie

<div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Hoi allemaal,</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1"> </div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Dankzij jullie reacties op mijn vorige berichten hebben we nu waarschijnlijk meer duidelijkheid m.b.t. ons zijn Quinn van 8.5 weken.</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Hij krijgt nog 1x per dag Nexium voor zijn reflux, daarnaast zijn wij gestart met Pepti (nu 1 week geleden). Het leek een paar dagen te helpen en daarna niet meer, uitslag etc. komt terug.</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Ik heb met de arts overleg gehad en heeft foto's gezien van onze zoon met uitslag op zijn lichaampje (verdween na Pepti en komt dus weer terug).</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Onze zoon klinkt nog steeds benauwd, hevige krampen, uitslag, spugen, vaak niezen, de hik is sinds Pepti minder geworden, erg onrustig overdag ook tijdens de fles etc. Bij mij in de familie komt KMA voor en ook andere allergieën dus de arts vermoed KMA bij Quinn. Ze heeft ons direct Neocate voorgeschreven, zodat we, na weken zoeken, niet nog een tussenstap hoeven te nemen en wéér te switchen van voeding. Heel fijn natuurlijk en provoceren gaan we uiteindelijk ook doen, maar voor nu hopelijk eerst rust.</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Nu het volgende: we dikken zijn voeding in met Kruidvat JBPM, dat werkt goed en hij krijgt daar niet meer krampen van dan zonder dat spul gelukkig.</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Wij begrepen dat Neocate heel licht verteerbaar is een nog dunner dan Pepti.</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">We gaan dus indikken(hadden net de juiste verhouding met Pepti ontdekt(1 schep in een fles van 150/5).</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1"> </div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Hebben jullie advies/tips hoeveel scheppen jbpm in een fles van 150/5 met Neocate zodat het er niet direct met golven uit komt maar nog wel door de speen van Difrax of dr. Brown kan? HELP haha.</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1"> </div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">En klopt het dat met indikken ons mannetje iets langer verzadigd blijft?</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1"> </div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Ennnnn wat waren jullie ervaringen met Neocate? </div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1"> </div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Wanneer merkten jullie verschil en wat waren de KMA klachten bij jullie kleine?</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1"> </div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1">Ik hoef geen tips over niet indikken ivm terug slikken van de voeding, dat weten we allemaal en we volgen ook alle refluxregels haha.</div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;" data-redactor="1"> </div><div style="margin: 0px; padding: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; text-align: right;" data-redactor="1">Help! Bedankt</div>

Je hebt best wel grote kans dat door de neocate de reflux ook sterk verbeterd. Reflux is meestal een symptoom van iets onderliggends (zoals allergie) en zal dus verbeteren als je dat onderliggende oplost. 
Als de voeding in golven uit de speen komt, zou ik eerder een veel kleinere speen gebruiken. Mijn dochter heeft tot ze een jaar was uit een prematuurspeen gedronken, daarna kreeg ze geen flessen meer. Als de voeding dan ook rustiger verloopt, kan dat ook positief effect op de reflux hebben. Je kan daarbij ook de fles zo horizontaal mogelijk houden zodat de melk er niet te makkelijk uitstroomt. 
Met de verhouding kan ik je helaas niet helpen, zelf nooit neocate gebruikt.

Sorry geen tip over de hoeveelheid, hoop iemand anders wel! Wel heel fijn dat je achter de oorzaak van het ongemak bent gekomen en hopelijk straks kunt gaan genieten van een blije, rustige baby!
Ik geef trouwens pap (koemelkvrij) in de fles sinds leeftijd 4mnd ongeveer en dat doe ik met een papfles van MAM. Evt kun je die ook nog proberen. Speen is dan de X, maar er zitten een paar verschillende bij (ook met een tuit waardoor je er ook op latere leeftijd nog wat mee kunt). Maar ik geloof dat je niet op zoek bent na een nieuwe fles als je er al zoveel in huis hebt haha

Fijn dat de arts zo goed meedenkt! Als je alles zo opnoemd, vooral die uitslag en benauwdheid klinkt het wel echt heel erg als KMA. Bij ons was het iets minder concreet en waarschijnlijk alleen overgevoeligheid en nog veroorzaakte het zo'n ontzettende reflux.
Ik begrijp je wanhoop en zorgen, zo graag verbetering willen zien en dat je kindje weer happy is. Goed dat je geswitcht bent, wij hebben die Pepti in eerste instantie al overgeslagen om niet een 2e keer te hoeven switchen maar als de klachten zo heftig zijn weegt dat wel op tegen het wisselen. 
Het veranderen van de JBPM is natuurlijk ook wel spannend, je wilt die krampjes ook niet terug. Maar ik denk dat als je 1 op 150+5 deed bij de Pepti dat hij dus gewoon 1 op 150 vloeistof kan verdragen. Dus dat je dit bij de Neocate ook kunt proberen, te weinig zorgt hooguit dat het er te snel uitkomt maar dan zou je idd van speen kunnen wisselen aangezien je waarschijnlijk de hele drogistenvoorraad hebt liggen nu. Even kijken dat je kindje ongeveer 20 min over de fles doet. Of een half schepje erbij. 
Wij deden 1 schep op 120+4 maar dat is Nutramigen, dus anders maar wel ook heel dun. En wij hebben Nutrilon Nutriton dus misschien ook een andere hoeveelheid in het doseerschepje dus eigenlijk heb je er niet zoveel aan. 

Heel veel succes en goed dat je zo voor je kindje op komt! Ook dat kost veel energie en die heb je misschien niet altijd door deze pittige tijd maar andere melk kan zoveel verschil maken!

Laat het ook vooral weten hoe het over 2 weken gaat, ben wel benieuwd! Bij ons werd het spugen toen echt minder maar er bleven dagen dat hij wel veel spuugde, maar de melk die wij hebben is wel nog met koemelkeiwit, die van jullie volledig zonder dus dat is misschien stabieler. 

@everymomentmatters zo fijn dat je zo uitgebreid wilt reageren! Goede tips, dankjewel. Je had ook op een eerder post van mij gereageerd zag ik. Herken je de klachten bij KMA? Niezen, onrustig de fles drinken, overstrekken, enorme krampen, uitslag, vaak de hik, spugen 

Ja allemaal eigenlijk al was het bij ons in lichtere mate. Staan ook allemaal in het boek "baby reflux" bij KMA geloof ik. Daar wordt onderscheid gemaakt tussen gewoon reflux en KMA (wat dus pok reflux kan veroorzaken).
Wij hebben nog geen provocatietest gedaan, zijn zelf nu na 6 maanden Nutramigen aan het proberen op te bouwen met melkproducten tot aan melk maar na een kleine week alweer gestopt. Er komen allemaal kleine klachten terug dus gaan nu kijken wat het doet als we een week stoppen, is zo lastig om er de vinger op te leggen! 

Terug
Bovenaan