Neocate

Hi dames,

Onze dochter van 4 maanden oud gebruikt sinds 2 maanden nutrilon pepti. De eerste paar weken regeerde ze heel goed. Flesjes altijd leeg, vrolijk, weinig huilen tijdens het voeden etc.. maar wat wel opvallend was dat ze tijdens het voeden bijna elke dag bultjes kreeg op haar gezicht. Dus zijn we doorwezen naar de kinderarts in ziekenhuis. De kinderarts vond het zo nodig dat wij met neocate moesten starten zij gaf aan dat dit een koemelkallergie is!! Ik heb echter mijn twijfels hierover. Onze dochter weigert dus nu Neocate. Ze is nu veel meer huilerig en ander type baby! Ik denk dat ik bij pepti graag wil blijven. Maar weet dus nu niet wat beste stap is? Zijn er mama’s die met Neocate ervaring hebben ?? En Jaa ik weet dat Neocate vies is en anders dan pepti. Maar hoe ik mijn dochter nu meemaak heb ik niet zo goed gevoel over Neocate.
 
Onze dochter zit ook op neocate en haar broer hiervoor ook. Bij ons dronken ze meteen vanaf de eerste fles die neocate op en is het nooit een probleem geweest. Moet wel zeggen dat ze bij ons rond de 6 weken waren dat ze op neocate overgegaan zijn. Als jouw kindje al 4 maanden is dat jullie over gegaan zijn, dan zal ze waarschijnlijk meer aan de smaak moeten wennen omdat het iets bitterder smaakt dan andere melk. Is ze niet huileriger omdat ze honger heeft omdat ze de neocate niet drinkt? Ben je cols turkey overgestapt of geleidelijk? Soms wil het wel helpen om bijv eerst 1 schepje neocate te doen en dan na een paar dagen 2 schepjes te vervangen en zo voort. Ook de darmen moeten erg wennen aan ander voedsel en daar kunnen ze soms ook op reageren. De neocate is ook een stuk dunner dan de gewone melk en de pepti, heeft ze toch geen last van terug vloeien van de melk? Dat had mijn dochtertje heel erg. Wij verdikken met johannesbroodpitmeel nu (wel de pure, want die van nutrilon of Kruidvat zitten toevoegingen aan toegevoegd en daar kregen onze kids ook pukkeltjes van in het gezicht) en dat werkt goed.
Moeilijk hè! Maar had jouw dochtertje ook andere klachten hiervoor dan alleen de pukkeltjes in het gezicht? Zijn die pukkeltjes nu weg? Hoe lang krijgt ze nu neocate?
 
Wij hebben zovaak bij de cb aangegeven toen zij nog klein was dat ze uitslag kreeg op haar gezicht, obstipatie, veel huilen, benen en armen altijd gestrekt etc. Cb zij altijd dat dit verborgen reflux was maar we waren er niet tevreden mee dat ze ons zo naar huis lieten gaan. Dus met veel doordrammen kregen we uiteindelijk Pepti. Waarom ze huilerig is ? het kan zijn dat ze honger heeft maar dat komt ook omdat ze dus nu best veel laat staan. Ook bij pepti doet ze dit flesjes laten staan. Dus ik zie nu geen verschil hier in. Waar ik mij nu druk om maak is dat ze weer last gaat kijgen van krampjes en obstipatie. Bij pepti heeft het heel lang geduurd dat haar ontlasting beetje normaal op gang kwam! Ik heb het idee dat we nu problemen meer aan het verschuiven zijn... mijn voorgevoel is niet helemaal lekker.. maar kan zijn dat ik dit x mis heb!
 
Klopt ik doe ook 2 schepjes pepti en dan de rest Neocate en dan met de dag afbouwen.. Ik zeg je gewoon eerlijk ik snap niet waarom ze nu Neocate hebben voorgeschreven..Het gaat nu juist goed met Pepti. Ze heeft eindelijk haar ontlasting op gang, ze spuugt niet, vrolijk baby maar de nachten zijn vanaf het begin al wel beetje moeizaam geweest. Ze slaapt in de nacht onrustig en ja het kan ook met verborgen reflux zijn maar misschien dat Pepti dan haar toch ergens dwars zit ? Bij Neocate heeft ze wel al paar keer gehad dat ze in de nacht  goed doorsliep. Zal dit toeval zijn? En de bultjes op haar gezicht had ze de eerste 2 maanden wel veel maar met de dag is het beter geworden.  Voor dat ze met Neocate begon had ze geen uitslag meer en nu nog steeds niet. Dus ik vraag ik mij af is het wel goeie keuze dat we overgestapt zijn op neocate of gewoon bij pepti blijven.. Dilemma! 
 
Ik herken je verhaal wel. Mijn zoontjr werd ook verdacht van kma. Pepti/Neocate e.d. geprobeerd... werkte allemaal niet. Hij reageerde uiteindelijk nog het beste op geitenmelk (Kabrita). Ik wist toen op gegeven moment wel datvhii verborgen reflux had maar achteraf denk ik dat alle klachten ervandaan komen. Dat onrustige slapen en huilerig zijn... tis echt heel pijnlijk voor ze en snachts liggen ze waardoor t nog makkelijker omhoog komt..
Volg vooral je eigen moeder gevoel ook al is dat soms lastig...
 
Hey Anna Sophie,

Ja wij vermoeden ook dat zij verborgen reflux heeft is echt zielig om te zien hoe ze soms zware nachten heeft. Gek genoeg reageert ze op pepti op zich goed. Neocate is echt een no go we zijn er ook maar mee gestopt want ze heeft al niet echt een makkelijke start gehad. Wij hebben ook over nagedacht om haar geitenmelk te geven, misschien is dit toch wel een optie :)
 
Terug
Bovenaan