nergens anders slapen

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik heb een zoontje van 10 weken en vanaf week 2 zijn we begonnen met regelmaat en rust van Ria Blom. Dus  zoveel mogelijk  slaapjes in zijn eigen  wiegje.  Dit gaat echt heel goed.   Nu is alleen het probleem dat hij nergens anders wilt slapen. Niet meer op mij arm, kinderwagen, maxicosi, box en campingbedje. En hij begint zo hard te groeien dat hij eerdaags niet meer in zijn wiegje past en naar zijn bedje moet verhuizen. Heeft iemand tips.

Lotte slaapt ook nergens anders dan in haar bedje. Ze heeft nooit in een wiegje gelegen, maar vanaf dag 1 al in haar ledikantje.

Wat de tips naar het ledikantje betreft: je kunt het bedje als matrozenbedje opmaken (www tinynanny nl), dat kan ook met haar eigen lakentjes. Zo ligt ze toch 'knus' én veilig. Werkt voor Lotte heel erg goed.

Wat de tips betreft over het 'niet ergens anders willen slapen', ik ben bang dat die er niet zijn. Je kunt je kindje nou eenmaal niet dwingen om flexibel te zijn. Je kunt het af en toe weer eens proberen, maar als het niet lukt kun je beter weer een paar weekjes wachten. Het ene kind is heel makkelijk daar in en de ander niet.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Wij hebben Dylano vanaf het moment dat hij naar buiten mocht, na ongeveer een week dus, bijna overal mee naartoe genomen, naar waar we regelmatig naartoe gaan.
Dylano slaapt nu echt overal, en dit is voor hem tuurlijk harstikke fijn, maar voor ons ook!;)
In de box valt hij soms in slaap, niet altijd, maar hebben tuurlijk gauw genoeg in de gaten wanneer hij het echt zat is.
Mijn tip is dus: je kindje naar veel plekken mee naartoe nemen, en hem of haar daar wegleggen (weet eigenlijk niet meer of het een jongetje of meisje is:$)
En dan als hij of zij huilt gwn laten huilen.
Het is wel zielig, ben ik helemaal met je eens, maar je krijgt er profijt van.
Geloof me!
Succes!!

Groetjes Debby, mama van Dylano 19wkn en 5dgn(L)

Terug
Bovenaan