Nergens trek in

A

Anoniem

Guest
Hoi,

wie herkent dit en/of heeft er tips?

Ik ben nu waarschijnlijk 8 weken zwanger en ben eigenlijk de hele dag door misselijk. Heb soms wel een hongergevoel, maar als ik dan wat wil eten staat alles me tegen, ook de dingen waar je me normaal 's nachts voor wakker kan maken. Het enige dat ik nog graag eet is fruit.
Drinken is ook lastig, heb hierbij hetzelfde probleem.
Omdat ik m'n zoontje nog borstvoeding geef moet ik eigenlijk meer eten en drinken, maar dit lukt niet.
Iemand hier ervaring mee? En hoe kan ik er het beste mee om gaan?

Groetjes,
Margrethe

Hey,

Ik denk dat je toch jezelf er aan toe moet zetten gewoon te eten en te drinken.
Ik had dat in het begin ook. Ik wilde bijvoorbeeld alleen maar ice tea drinken en totaal niks anders. Maar mijn vriend heeft op een gegeven moment ook tegen me gezegd dat ik niet alleen rekening moest houden met mezelf maar meer met het wondertje in mijn buik en daardoor ben ik weer normaal gaan eten en drinken ook als ik daar geen zin in had.
Hopelijk beschik je over een sterke wil en kun je jezelf er toe aanzetten.

Succes ermee in ieder geval!

Liefs Tineke

Hoi

Ook ik heb nergens trek in (zelfs niet in chocola). En als ik al ergens trek in heb, maak ik het klaar en dan smaakt het me toch weer niet. Ik heb een week lang ook inderdaad bijna niet gegeten, maar zoals hierboven geschreven je hebt wel een kleintje in je buik waar goed voor gezorgd moet worden.
Nu let ik erop dat ik minimaal 4 a 5 boterhammen op de dag eet en een gezonde bord vol avondeten. En als ik dan een keer ergens wel trek in heb dan trakteer ik mezelf er ook op. Zorg dat je in ieder geval voldoende varieert en neem daarbij wat extra vitaminen en dan komt het ook wel goed.
Succes

Liefs Reneke

Hé meiden,

bedankt voor jullie reacties. Ik dwing mezelf inderdaad om toch te eten en als ik de hele dag door kleine beetjes eet gaat het redelijk. Grappig dat het zo heel anders is dan bij de eerste. Toen had ik eindeloos trek in kroketten. Gelukkig dat er geen snackbar om de hoek zat ;-). Op m'n brood gaan nu alleen dingen die ik kan beleggen met augurk. Wel héééél cliché, maar het helpt. Helaas loopt m'n borstvoeding wel harder terug dan ik gehoopt had. M'n zoontje vindt dat de melk al veel te snel op is. Maar ja, hij heeft er 14 mnd. van kunnen genieten en daar zijn we allebei heel blij mee.

Groetjes,
Margrethe

Terug
Bovenaan