<p>Goedemorgen,</p><p> </p><p>Ik wil absoluut niet zeuren maar ik ben de laatste week enorm onrustig. </p><p>Inmiddels ben ik bijna 38 weken in verwachting van onze tweede en ik merk dat ik me om de meest stomme dingen druk maak. </p><p>Kan ik het wel?</p><p>Hoe gaat onze oudste het doen? </p><p>Trekt mijn partner het wel straks, een baby en een (terror)peuter.</p><p>Trek ik de combinatie wel?</p><p>En vooral de bevalling.... Mijn dochter is relatief snel ter wereld gekomen. Mijn bevalling was blijkbaar al een tijdje aan de gang maar ik voelde me niet zo lekker, tegen de tijd dat ik begon te denken zou het begonnen zijn had ik al 8 cm ontsluiting en moest ik nog naar het ziekenhuis. Anderhalf uur later is ze na een weeënstorm gezond ter wereld gekomen.</p><p>Omdat ze aangeven dat een 2e bevalling vaak sneller gaat en ik een medische indicatie heb ben ik bang dat de kleine straks ergens onderweg naar het ziekenhuis geboren gaat worden ofzo. Ook de verloskundige spreken elkaar een beetje tegen. Vrijwel allemaal zeggen ze hé als je jezelf straks niet lekker voelt dan gaan we gewoon eerder naar het ziekenhuis terwijl de andere vk zegt je mag sowieso niet voor de 5 cm naar het ziekenhuis. </p><p>Ook de berichtgevingen dat ze ziekenhuizen overvol zitten op de kraamafdelingen baart mij zorgen. </p><p>Al met al zal ik wel zeuren maar ik ervaar gewoon dat ik echt niet zo ontspannen in m'n zwangerschapsverlof zit als bij mijn dochtertje. Wellicht ook omdat ik nu weet wat ik kan verwachten.. normaal gesproken heb ik een het komt zoals het komt mindset en nog steeds een beetje, alleen pieker ik wel om de meest kleine dingen. </p><p>De zwangerschap zelf is ook een stuk zwaarder en ik ervaar veel pijn. </p><p>Zijn er meerdere mama's die dit zo ervaren hebben met hun 2e kindje? </p><p> </p><p>Liefs,</p>