Nesteldrang van een nerd...

A

Anoniem

Guest
Zoals jullie misschien al gemerkt hebben ben ik vaak niet zo heel erg de traditionele zwangere: ik ben vrij nochalant en heb ik niet zo veel met veel 'zwangerschapsdingetjes'. Ik zit liever achter de PC te prutsen, en kan eindeloos bezig zijn met het spelen van games.  

Ik was dus heel benieuwd of bij mij de nesteldrang zou toeslaan (heb een bloedhekel aan schoonmaken, dus kon het me niet voorstellen...). Maar... ook ik heb nesteldrang.

Hoe slaat die nesteldrang bij een nerdy zwangere als mezelf toe: ik ben helemaal gek op het kopen van gadgets (heb er helaas geen onbeperkt budget voor!) en... ben nu dus helemaal tuk op het instellen van al m'n apparaatjes. Wat heb ik dus vanavond gedaan: lekker een videoplayer downloaden voor m'n laptop, de kloksnelheid van m'n telefoon fors opgekrikt, m'n telefoon zo ingesteld dat ik hem eindelijk als modem voor m'n laptop kan gebruiken, een mannenstem gedownload voor m'n navigatie ipv die saaie vrouwenstem, MSN goed op m'n mobiel ingesteld, etc....

Grappig he? Ook ik ga dus nesteldrang krijgen en wil de boel op orde hebben. Alleen heb ik het minder met babyspullen, maar wel met m'n apparaatjes. Tja, ik ben dus toch een échte nerd!

Lekker toch, je bent weer up to date. Ik ben nu ook niet echt de "superhuisvrouw" en standaard moeder. Maar er is niks mis met een beetje anders dan "de norm" zijn. Wordt zo saai he! Wij zijn nu net deze week verhuisd, dus zit al in een schoon huis, hoef het nu alleen maar bij te houden. Enige minpuntje: Moet het ander nog gaan schoonmaken en dat heb ik verslonsd sinds we wisten dat we gingen verhuizen. Dus dat wordt nog een klus met dikke toeter en peuterpuber, bleeeeeeeeeeeeeeeh. Nu wens ik dus echt dat de kaboutertjes bestaan.

Groetjes Miriam (37 wkn)

Haha wat grappig Nell! Zo zie je maar dat iedereen zich op zijn eigen manier voorbereid op de komst   van de baby, leuk toch.

Ik houd ook niet zo van poetsen maar gisteravond i.p.v. lekker mijn favoriete series op tv te kijken na een toch al vermoeiende dag, kreeg ik ineens de kriebels en ben kasten gaan opruimen. Ik ben er echt de hele avond mee bezig geweest haha. Ach ja, is dat ook weer gebeurd.

erg grappig om te lezen dat iedereen op haar eigen manier nesteldrang heeft.
ik heb ook van die uitspattingen
gister moest ik de was in de kast leggen maar het eindigen in dat het hele boven verdieping incl. zolder gepoetst was.
zelfs gordijnen zijn gewassen erg joh!

sas (37w1)

hoihoi,

ik wacht nog steeds op mijn nesteldrang....
Ben nu 35 weken en moet nog een hoop inkopen doen en kleertjes wassen!
Maar nu ik terug ben van vakantie begint het gelukkig een beetje te kriebelen. Nu nog zorgen dat alles op tijd klaar is!

Gr Els

Is wel heerlijk hoor met gadgets en pc's bezig zijn, werkt voor mij ook als goede afleiding!

Het is inderdaad een hele leuke afleiding. En bovendien is het lekker makkelijk te doen, omdat je erbij zo heerlijk kunt stilzitten. Je hoeft niet veel te lopen, of te tillen en hebt toch leuk vermaak. Ideaal, zo'n computer als vermaak tijdens de zwangerschap.

Ik heb trouwens na de geboorte van m'n eerste ook heel veel gecomputerd. Hij kreeg toen veel voedingen, waardoor ik nog niet zo heel veel tijd had om echt dingen te ondernemen. Maar in een verloren uurtje wat internetten en een website maken lukte toen prima. Dus ook toen was het al een mooi vermaak rond de zwangerschap.

ik heb met mijn zoontje heel wat uren voedend op de bank voor de tv doorgebracht. Het was wel interessant want als ik TV keek dan voelde ik me 'normaal' (dat was iets wat ik voor de baby ook deed, alle andere dingen waren nieuw en anders). Toen ik zwangerschapsverlof had voor hij geboren was heb ik hele dagen Everquest op de PC zitten spelen. Ik speelde dat van te voren ook al maar toen was ik er echt constant mee bezig. Nadat ik bevallen was had ik er geen tijd meer voor en mijn abonnement erop maar opgezegd.

Terug
Bovenaan