Nesteldrang!!

Hai,

Oke hoe zit het met nesteldrang?
Ik ben best wel een schoonmaak miep en kan het niet uitstaan dat ik nu in bepaalde dingen erg beperkt ben en dat heeft zich geuit de laatste tijd in net niks doen en mijn huis is dan ook echt aan de grote schoonmaak toe (vind ik zelf, vriendlief niet).
Nu is het deze zondagochtend toch best raar ik moest de kleden van de hond allemaal wassen heb ijverig de vaatwasser gedaan en te leeg aangezet heb de badkamer ook maar even gedaan ik was er toch en de wc's.
Is dit omdat ik de laatste tijd voor me gevoel te weinig heb gedaan of is het nesteldrang? Ben vrijdag begonnen met mijn verlof.
Als het nesteldrang is wat betekend dat?
Iemand die dit herkend?
X Susan

Hi,

Volgens mij is nesteldrang gewoon simpel het klaar maken van het nestje. Het schijnt dat iedere zwangere vrouw dit krijgt aan het einde van de zwangerschap. Het heeft niks te maken met of de bevalling zich snel zal gaan inzetten of niet.

Ik persoonlijk ken die drang niet. Ik wil altijd alles al op orde hebben, dus ook in de laatste weken/maanden van de zwangerschap. Ook ik heb het probleem dat ik nu nauwelijks iets doe. Ik vind dat erg naar, maar gelukkig komt mijn moeder af en toe helpen en mijn man is nu een steun en toeverlaat!

Dus het maakt niets uit of het nu een schuldgevoel zou zijn (al zou dat wel jammer zijn, want dat is zonde van je energie) of nesteldrang.

Veel plezier in je verlof.

Gr. Tamara

Net begonnen aan je verlof? Puur gevalletje nesteldrang wat mij betreft, haha. De eerste dag van mijn verlof heb ik me ook een hernia gesopt en gepoeptst. Ook de wieg in elkaar gezet, dekentjes weer uitgezocht en klaargemaakt, luiertjes gekocht en weet ik wat niet meer.

Ik was kapot na die eerste dag. Mar gelukkig wordt het vanzelf weer wat milder, haha.

Het is toch ook gewoon lekker om in een schoon huis te wonen waar je nu veel meer bent dan anders en om lekker met die babyspulletjes aan de slag te gaan?!

Oh ja, wat nesteldrang is? Volgens mij is er niet echt een vaste definitie voor maar het is het verschijnsel dat zwangere vrouwen op het laatst van hun zwangerschap alles op orde willen hebben en schoon willen hebben. Het nestje moet op orde zijn voor dat de kleine komt. Lijkt me ook niet meer dan een natuurlijk verschijnsel.

Ik zou zeggen; pas een beetje op je lijf en je energie, maar geef verder vooral lekker toe aan je nesteldrang. En leg het manlief even uit. Dan weet hij waar hij aan toe is, en kan hij eventuele onnodige wensen van jou met een korreltje zout nemen. Want niet alles is ook echt even hard nodig, haha

Terug
Bovenaan