nesteldrang????

pffffffffff word er niet goed van.
kan bijna niks door die bekkenpijn maar die nesteldrang is zo overheersend!
heb van t weekend beide kinderkasten helemaal uitgezocht en opgeruimd.
het hoekkastje onderin de keuken helemaal opgeruimd, de knutsel kast helemaal opgeruimd en de keuken eens wat plekjes gepoetst waar de mensen die nu voor me poetsen niet zijn geweest.

vandaag was ik dus helemaal kapot..... vannacht al slecht geslapen dus echt een bank hang dag.
de kids moesten vandaag weer voor t eerst naar school en sporten en dat was echt alweer genoeg energie verbruik voor mij vandaag.

hebben jullie ook zo last van nesteldrang?????
ben echt zo benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren!!!!

Hi Marijke,

Ik heb hetzelfde, alle kastjes moesten uitgemest worden, het beddegoed schoon en gestreken in de kast, de schuur moet nog aan kant, de ramen moeten gezeemd ik moet nog achter de kruipruimten om daar orde in de chaos te scheppen en baby-speelgoed op te zoeken, heb de envelopjes van de geboortekaartjes al binnen, die wil ik alvast gaan schrijven, mijn kledingkast en knutselkastje/speelgoedmanden van zoon-lief moeten onder handen genomen en ga zo maar door! Heb zelfs op mijn knieen gelegen om vlekjes uit de vloer te schuren en die weer in de olie te zetten! Ben morgen 38 weken en wordt compleet gek van mezelf; heb de rust niet om op mijn kont te gaan zitten, voordat alles gedaan heb...
Ik heb een mannetje van 4 lopen dat ook alweer naar school gaat, dus brengen, halen, boodschappen doen, koken, wassen en de hele rataplan tussendoor...net als jij waarschijnlijk...
Ik stort soms na het brengen van mijn zoontje op de bank en ga daar lekker even liggen tukken.
Ik heb geen bekkenpijn, maar wel last van een enorm beurs schaambeen, dus loop nogal moeilijk...

Sommige klusjes wil ik gewoon doen omdat ik het er in de nabije toekomst gewoon niet van zie komen dat ik nog zoveel tijd om handen heb...

Ik heb nu een paar goede boeken en ga mezelf echt proberen te dwingen wat meer rust te nemen, straks wordt het nog veel drukker natuurlijk en we moeten kracht opdoen voor de bevalling...ik hoop dat dat jou ook lukt!

Hoe ver ben jij nu?

Ik heb ook ongelooflijk last van nesteldrang. Vanavond met het eten zat ik in tranen omdat ik nog een paar dingen op mijn lijstje heb staan die er al een week opstaan en ik het maar niet voor elkaar krijg. Manlief keek me zo vertederd aan van: dan gaan we dat allemaal NU in orde maken. Dus vanavond nieuw lampje opgehangen op de babykamer, haakjes aan het wandplankje gemaakt en de wieg gemonteerd en helemaal aangekleed. HEERLIJK! Dat geeft zoveel rust!

Ik heb niet echt poetsdrang, wel opruimdrang. Maar ik heb iemand die iedere week komt schoonmaken, dus ik heb daar zelf niet meer zoveel zin in. Zij mag dat voor mij doen ;-)

Ik merk ook heel sterk dat ik steeds meer naar binnen keer. Ik ben snel moe, zit snel aan mijn grenzen en niet alleen fysiek. Ik vind op een verjaardag zitten bijvoorbeeld al vermoeiend. Of vanmorgen toen mijn zus een uurtje langskwam met haar dochtertje van 1,5. Het was hartstikke gezellig, maar daarna kun je me opdweilen. Net of er in mijn hoofd alleen nog maar ruimte is voor mijn man en mij en de kleine die gaat komen. Heel raar.

Het frustrerende is alleen dat je soms rationeel bedenkt dat je nog van alles wilt, maar eigenlijk wil dat dus helemaal niet meer. Ik ontkom er niet aan om me steeds meer over te geven aan mijn hormonen, hahaha!

x Blossom

Nee nog steeds geen last van hahaha. Volgens mij ben ik een van de weinige die hier geen last van heeft.

Wel dat ik niet vooruit te branden ben komt me heel bekend voor. Heb overal pijntjes. Bekken rug, als ik in bed lig moet ik om het uur omdraaien omdat mijn been waar ik op lig dan begint te slapen. Verder word ik helemaal wild van de keren die ik (ook)'s nachts op moet om te plassen.

Kortom ik kan af en toe wel janken, zo zit ik er doorheen!

Hier ook geen last van nesteldrang of poetswoede. Maar al zou ik willen schoonmaken, ik kan het niet meer. Kan niet bukken zonde dat ik pijn in mijn buik krijg, vooral onderin mijn buik. Dus kastjes achterin en onderin, ik kom er niet meer. Gelukkig hebben wij ook iemand die bij ons schoon komt maken, dus ik hoef me er ook niet druk om te maken.

Het niet vooruit te branden zijn herken ik ook heel erg. Er komt echt NIKS uit mijn handen, tot ergenis van mijn man. Een vorobeeld: vorige week donderdagavond kwam mijn zusje met een bosje bloemen. Die zet ik dan in een vaas met water op het aanrecht om later mooi op de vaas te zetten. Vrijdagmiddag om 16.00u was t nog niet gebeurd.

Ik merk dat ik vooral weinig doe op de dagen dat mijn zoon naar het kinderdagverblijf is. Juist als ik dan mijn handen vrij heb, gebeurt er helemaal niks. Ik hang en lig alleen maar op de bank en in bed. Waardeloos! Aan de andere kant, nu kan het nog, dat niks doen, dus ik probeer me er ook maar niet te veel tegen te verzetten. Straks als kleine uk er is, heb ik geen tijd meer om te lummelen.

mum to be ik ben aankomende maandag uitgeteld..... dus nu 39 weken en 1 dag.

bij mij komt ons ma 1x in de week poetsen dus daar maak ik me ook niet druk om maar het is vooral het opruimen!!!!

van mij mag ie komen hoor......
ik vind het erg zwaar nu ik 4x op een dag naar school moet om de kids te brengen en te halen.
de oudste kan wel alleen maar de jongste is 5....

zegt de oudste (7 jaar) heel lief: mama ik kan renzo wel naar school brengen
aaaaaaaaaaaaaah wat een scheet he

Ja heb zeker al 10 weken nesteldrang!erg hoor.maak om de dag het huis schoon.(beneden)boven 1 keer per week op zondag dat mn man stofzuiger enzo kan bovenbrengen en schone sopjes.soms hou ik even een rustig dagje.maar doe elke dag toch wel iets.anders heb ik het niet naar mn zin.s avonds ben ik vaak erg moe van mezelf.merk nu wel dat het zwaarder word.en probeer toch wat rustiger aan te doen maar is heel moeilijk voor me.als mn man thuis is en hij me zo zie draven zegt ie:ga nu eerst maar eens een kwartiertje zitten,dat kan ik dan ook wel opbrengen maarja door de weeks is ie altijd werken.hoop dat het na de bevalling toch wel minder wordt want vind het soms zielig voor mn gezin.ook al laat ik mn 3 jarige meisje soms meehelpen(wil ze zelf)
liefs jootje

Terug
Bovenaan