Nesteldrang?!

Ik merk de laatste weken dat ik helemaal door het dolle heen ben in het huis: wil alles zo compleet mogelijk hebben. Zo moet ineens alles heel goed schoon zijn (schoner dan schoon), koop ik artikelen die ik jaren geleden al had moeten kopen, lig ik 's nachts wakker omdat ik niet kan wachten om de laatjes op te ruimen.... Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook wel een beetje, maar dan misschien echt de laatste weken. Dit keer is het al begonnen, de nesteldrang. Mijn man vindt het natuurlijk niet erg: die ziet steeds meer laatjes opgeruimd worden! Mijn dochtertje zal het ook niet erg vinden, al dat schoongemaakte speelgoed. Herkennen jullie het een beetje of ben ik de enige dolle schoonmaakster op het moment??

Groetjes Glenda

Haha, nee helemaal herkenbaar, ik krijg opeens allemaal complimenten van mn man dat het huis er zo netjes uit ziet ;-) kBen normaal niet zo opruimerig en aant schoonmaken maar nu: bedenk ook overal systeempjes voor, kook telkens extra om kant en klare maaltijden in de vriezer te hebben liggen, cakes voor kraamtijd, alle kasten krijgen de grote schoonmaak en bedacht: ja ik ga nu aan de grote schoonmaak, straks int voorjaar zal er toch niet zo veel van komen en ik benut al die energie en zin nu maar, straks is het er misschien niet meer ;-) het voelt wel heel raar, net of ik een anders mens ben en ik had ook zoiets: toch niet een teken dat het bijna komt? Blijf nog maar lekker even zitten!!
Groetjes Yess

oh ik meld mij ook
sinds een week ben ik overdreven aan het schoonmaken en opruimen ik wordt gek van mezelf!
ieder kamertje wordt omgekeerd en uitgesopt ik zit om half een 's nachts nog was op te vouwen alles moet eraan geloven. en dat terwijl ik normaal echt totaal geen schoonmaakster ben
nu vind ik het zelfs heel leuk om te doen
mijn man weet ook niet wat hem overkomt want hij moet er natuurlijk ook aan geloven klusjes die eigenlijk al heel lang lagen te wachten moeten nu opeens op stel en sprong gebeuren. wel lekker hoor dan is het straks in de kraamweek helemaal perfect voor elkaar
groetjes geriette

Haha, leuk om de herkenning te lezen! Ja mijn man wordt ook ineens flink aan het werk gezet! Ik geniet ook van het opruimen!!! Ik sta op in de ochtend en denk: wat kan ik vandaag weer opknappen... Zelfs het tuinhekje wil ik schilderen.
Nou we genieten er maar van en inderdaad, dan kunnen we straks extra genieten van én de kleine én een super schoon huis :)

haha, ik ben t tegenovergestelde. Bij mij moet t waarschijnljik nog komen. Ben te moe om enigszins maar iets te doen. Lang leve de schoonmaakster!!!! en een hele lieve actieve man!

haha ik heb het ook nog niet echt, heel af en toe zo'n bevlieging. Maar verder...nee hoor, inderdaad lang leve de schoonmaakster!
Heb het bij de vorige zwangerschap ook helemaal niet gehad trouwens.

hahaha nou ik herken het wel hoor.
maandag is de babykamer gekomen. dus die moest ook meteen gesopt .. en ingericht alle kleertjes wassen noem maar op... in huis zelf is niks meer vuil ondertussen hahah en krijgt het ook geen kans voor!!
normaal al niet maar nu helemaal niet..
gisteren zijn alle baby spullen binnen gekomen.
en ook dat moest meteen in elkaar !!
mijn manlief is ook aan het klussen in huis alle plintjes leggen in de kinderkamer en de gang.. nog laatste dingetjes verven en in elkaar zetten... er is zo veel bedrijvigheid hier in huis dat je er gewoon moe van word...hihi.. maar allemaal heel positief nu kan het nog misschien als ik een maand verder ben dat dat allemaal niet meer gaat wie zal het zeggen..

dus wij genieten er ook maar gewoon van!!

Ben van de mrt mamma's en ik heb er ook al tijden last van hoor....
Agfelopen woensdag volledige verplichte rust opgekregen, maar ik moet nog zoveel hier....
Is hier niet vies. al denk ik dat zelf soms wel.....

Beter nu nog poetsen meiden, als je straks niet meer mag of kan is het iig netjes!

Succes

Terug
Bovenaan