nestle hyperallergeen

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik had een vraagje is er misschien iemand bekent met nestle hyperallergeen
voeding?? zo ja is het goeie voeding en hoelang doe je  ongeveer met een pak?
want wij willen onze kleine als het geboren is die voeding geven vandaar dat ik het vraag
alvast bedankt

groetjes sonja 29+1

Hoi, ik denk dat je bedoelt, nestle hypoallergeen. Dit is bedoeld voor kindjes met een verhoogde kans op allergie  bijvoorbeeld  bij  familie (ouders/broertjes en zusjes) met een allergie. Het is alleen zinvol als er een duidelijk verhoogd risico bestaat. Er zijn verschillende varianten op de markt en ze zijn op zich allemaal even goed.
Voor de kinderen met bewezen allergie voor melk/lactose  is er speciale zuigelingen voeding die op doktersrecept verkrijgbaar is (en die dus ook vergoed wordt).
Voor de kinderen met verdenking op allergie heeft nutrilon speciale voeding op de markt gebracht, de nutrilon pepti.
Voor de kinderen met verhoogde kans op allergie is een gewone hypoallergene voeding goed. Al blijft het advies om de kans op allergie te verkleinen: geef zo lang mogelijk borstvoeding! Dit eventueel in combinatie met een allergeen vrij dieet van de moeder.
succes!

De Gezondheidsraad adviseert tegenwoordig hypoallergene voeding voor ALLE babies, ook zonder verhoogd risico op allergie. Dat werd mij in 't ziekenhuis veteld, daar geven ze nu ook standaard deze voeding (de blauwe verpakking van Nutrilon) en toen ik daarnaar vroeg was dat hun antwoord. Een jaar geleden bij mijn eerste  zoontje was dat nog niet zo, vandaar dat ik het vroeg.

Misschien kun je op de site van de gezondheidsraad vinden waarom ze dit adviseren. Het merk maakt niet zoveel uit, lijkt me...  

Als je geen borstvoeding geeft of overgaat op kunstvoeding dan is hypo-allergeen het beste. Elk merk heeft het wel in het assortiment.
Vraag anders bij verschillende fabrikanten info aan over hun voedingen.
Het beste is hypo-allergene voeding met prebiotische vezels (nutrilon heeft deze al, van de andere merken weet ik niet of ze er al zijn of binnenkort komen)

Terug
Bovenaan