Net 2 en eet super slecht

Hoi allemaal,

Mijn kind is net 2 maanden 2 en eet sindsdien mega slecht. Ze kreeg borstvoeding en is nu ineens ook veel meer weer gaan drinken na de komst van haar zusje (3 maanden geleden)

Doordat ze slecht eet heeft ze snachts honger. Ik krijg er alleen echt niets in omdat ze alles weigert.

Heeft iemand de gouden tip? Ik heb slaap nodig namelijk?
En hoelang duurde dit bij jullie?

Dank❤
 
Waarom keg je dr weer veel meer aan dan.. Iig dat haal ik uit je verhaal uit.. Miss is ze jaloers op de baby en wil ze daarom ook.. Maarja snachts honger is niet goed dus zou ik wel iets verzinnen om haar te laten eten.. Misschien haar laten kiezen wat ze wil eten. Of meer fruit en groente of iets wat ze wel eet aanbieden..
 
Ik heb geen ervaring hiermee maar het eerste wat in mij opkomt is jaloersheid op de baby. Ik persoonlijk zou haar niet meer aanleggen, al zal dat heel moeilijk zijn. Borst is voor de baby jij bent groot en hebt grote kindjes eten.
Ze zal vanzelf wel gaan eten als ze echt honger heeft. Haar blijven aanbieden desnoods 2 keuzes (je mag doperwtjes of rode kool bv) en aan haar de keus of ze eer maar er komt niet anders, ook geen borst.
Ik vraag me namelijk af of het snachts echt honger is of aandacht willen/jaloers zijn en ook de borst willen in de nacht net als de baby.

Heel veel sterkte en ik hoop dat deze fase snel voorbij is?
 
Wij volgen de methode division of responsibility. Dat wil zeggen dat wij bepalen wat waar en wanneer gegeten wordt. En dat onze dochter bepaalt of en hoeveel ze eet. Ik zou volgens die methode dus ook niet extra bv gaan geven. Wat ik wel vaak doe als ik weet dat het nieuw is of dat ze het niet lekker vindt, is iets erbij leggen waarvan ik zeker weet dat ze het lust. Dus soms gaat ze naar bed na een heerlijke maaltijd van enkel veel mango ofzo. Dat is in elk geval geen lege maag.