Net 5 maanden bevallen en nu weer zwanger

Hallo allemaal,

Ik kreeg 1 juni te horen dat ik weer zwanger ben en dat terwijl onze jongste dochter nu net 5maanden oud is.
Overdag ben ik heel erg moe,zo moe dat ik mijn huishouden niet krijg gedaan.
Voor 3 weken terug hebben we een pup gekocht en het was de bedoeling dat het broertje van onze pup ook bij ons zou komen wonen.
Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik dat niet aan kan om in ene keer 1 volwassen hond en 2 pups te hebben.
Helaas voor mij heeft mijn man toch die 2de pup gekocht.
Ik kan dit allemaal niet meer aan.
Ik ben gewoon heel erg moe en weet niet hoe ik dit allemaal moet verwerken.
Ik heb een echo gehad vorige week en met mijn baby is niks aan de hand gelukkig.
Alleen is mama niet gezond.
Onder andere epilepsie en diabetes.
Wie heeft er een goed advies voor mij????

Groetjes
Christel

Hey Christel...

Goed avies? Ik denk dat je heel nodig met jouw huisarts moet gaan praten. Je klinkt een beetje depressief (maar corrigeer me als het niet zo is). Bij mijn vorige zwangerschap was ik dat ook maar hebben ze dan niet onderkend. Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om uit die put te komen!

Praten helpt! Ik weet hoe het is om moe te zijn. Zowel bij de vorige als bij deze komt er niks uit handen. En dat terwijl er nu ook nog een kleine van 2 rond wandelt. Ik heb heel veel steun gehad van mijn huidige huisarts en hoop dat nu met de zwangerschap ook weer te vinden.

Sterkte met alles.

Gr. Tamara.

ja ik denk met je huisarts gaan praten ook een goed idee is, kan me goed voorstellen dat je moe bent...doordat je zo moe bent zie je het niet positief meer allemaal...
Gezond eten en genoeg fruit... lekker buiten aan de wandel gaan....

succes, en blijf er zeker niet mee rond lopen...

Wat vervelend. De vermoeidheid kan echt slopend zijn dat weet ik. De zwangerschap vergt nu eenmaal veel van je in de eerste weken.

Probeer wel voor jezelf op te komen meid. Vraag je man om hulp en als je het niet aan kan om de hondjes goed te verzorgen dan moeten jullie er misschien over nadenken om andere baasjes te zoeken. Dat klinkt misschien hard maar dat is voor jou het beste maar ook voor de hondjes.

Succes meid. En als je even wil kletsen of wat dan ook dan kan je natuurlijk altijd je hart hier op het forum luchten.

Knuffel Joyce

hoi allemaal,

Dank jullie wel voor de lieve reacties.
Echter mijn huisarts zegt dat ik maar paracetamol moet slikken.
Hij is de laatste 3 maanden op vakantie geweest en als er wat is moet ik maar een paracetamolletje slikken.
Daar schiet je ook niks mee op.
Mijn man heeft de laatse dagen de honden wel in de ochtend uitgelaten,maar als hij thuis is en de honden doen wat binnen mag ik het opruimen.
Tot overmaat van ramp heb ik koorts gekregen en zijn mijn suikers enorm gestegen door de stress.
Gistermiddag heb ik door al deze stress een behoorlijke epileptische aanval gehad.
Vandaag heb ik me ook beroerd gevoeld en ik krijg meer en meer het idee dat mijn man niet begrijpt hoe ik mij op dit moment voel.
Totaal alleen gelaten voel ik me

Dit klinkt niet fijn. Heel eerlijk; dit zou mij ook teveel lijken, hoor.

Een gewone zwangerschap vergt al veel van je lichaam en geest. Maar nu ben je ook nog eens bijzonder snel weer zwanger, dus je lichaam is nog niet volledig hersteld, je hebt nog een baby, de eerste 3 maanden zijn so wie so al vermoeiend, en je andere lichamelijke kwalen lijken me niet echt bevorderend.

Teveel is teveel. En er is maar 1 persoon die jouw grens kan aangeven: jijzelf. Je man moet nu echt bijspringen. Samen overleggen welke belasting er bij jou af kan. De zwangerschap kan hij niet overnemen, maar het huishouden kan uitbesteed worden, de honden misschien toch tijdelijk weer ergens anders, hij kan je oudste verzorgen, extra dagen creche wellicht, boodschappen via de Albert.nl....

Ik ben na de geboorte van de tweede ingestort en heb toen alle hulp moeten aanpakken. Dat was moeilijk, maar wel nodig.

Heel veel sterkte.

Terug
Bovenaan