Net begonnen met pil, gelijk zwanger?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Even getwijfeld, maar zou toch graag even mijn verhaal met jullie delen, om vervolgens jullie kijk er misschien op te krijgen. </p><p>In augustus gestopt met de pil, enkel met als doel om te kijken of ik uit mezelf ongesteld zou worden (dit vanwege ziekte in het verleden waardoor ik toen der tijd niet natuurlijk ongesteld werd).</p><p>In oktober kwam mijn eerste menstruatie: yes! Voor mij een bewijs dat mijn lichaam (weer) gezond is en dus uit zichzelf ongesteld kan worden. Tweede menstruatie keurig 30 dagen later. </p><p>Na de tweede menstruatie ervoor gekozen om weer te starten met de pil. We hebben absoluut een duidelijke kinderwens (!), echter willen we allebei het liefst nog een jaartje wachten. </p><p>November de 22e was mijn natuurlijke (tweede) menstruatie. En vervolgens ben ik op maandag 6 december weer gestart ben met de pil. Volgens de richtlijnen, als je niet tijdens een menstruatie start met de pil, moet je nog 7 dagen extra anticonceptie gebruiken. Nu hebben wij zondag, 12 december, onveilige seks gehad. Om en nabij 7 dagen later dus. </p><p>Echter, heb ik afgelopen week me oprecht anders gevoeld dan normaal. Ik heb een opgeblazen buik, lichte buikkrampen/steken, heb ik last van oprispingen. Ergens heb ik dus nu het idee van: kan het zijn dat ik zwanger ben? </p><p>Volgens mijn smartwatch, met daarop het bijhouden van mijn cycli, was mijn ovulatie op 10 december. Dit maakt dat ik ergens nog meer het gevoel heb dat ik zwanger zou kunnen zijn. </p><p>Aan de andere kant, neem ik het ook met een korreltje zout, aangezien ik immers nu wel gewoon aan de pil bent, dus hoe groot is de kans.....? Toch enige twijfel. </p><p>Laat één ding duidelijk zijn: mocht ik wel zwanger zijn, dat is het hartstikke welkom en gewenst! </p><p>Aan jullie de vraag: wat is jullie gedachte als jullie dit lezen? En: wanneer kan ik een betrouwbare test doen? Is dat dan in principe op mijn NOD die ik zou hebben gehad als ik de pil niet slikte? (Dat is volgende week donderdag) Of wacht ik af tot ik de stopweek heb van deze pil? </p><p>Alvast bedankt!</p><p>Liefs. </p>
 
Het slikken van de pil kan ook vanalles losmaken in je lichaam, waardoor je kwalen hebt. Ik zou zeggen dat je rond de kerst kunt testen (14 dagen na ovulatie is de 24, of 14 dagen na gemeenschap is 26ste)
Je kunt natuurlijk ook early testen doen, maar van wat ik op dit forum lees, zijn die niet altijd betrouwbaar. Bij mij werkten de 2 voor 5 van de kruidvat altijd goed en ik testte bij mijn laatste zwangerschap 6 dagen voor nod licht positief, maar dat zal lang niet bij iedereen zo zijn.
 
Ik denk dat je je lichaam een beetje in de war hebt gemaakt. Ik heb na onze 1e kindje ook erg veel last van gehad. Ook met starten van de pil weer. En na ons 2e ook weer veel last gehad. En nu zwanger van de 3e en betwijfel ik of ik zwz nog weer aan de pil ga omdat je lichaam er enorm op kan reageren.

Als jullie met een jaar graag een kindje willen zou ik zwz lekker stoppen met de pil en dan kijken wat je lichaam doet. Je kan de eerste 3 maanden netjes je cyclus hebben en daarna kan het helemaal ontregeld raken. Dus ga er ook niet vanuit zodra je besluit wel kindje te willen dat het binnen een maand raak is

Ik persoonlijk zou stoppen en dan lekker met condooms ofzo gaan werken.
 
Bedankt voor jullie reacties! 
Ik denk inderdaad dat het zo kan zijn dat mijn lichaam in de war is van het feit dat ik weer met de pil ben begonnen. Eerst jaren aan de pil, toen een paar maanden niet, en nu weer wel. Klinkt inderdaad wel logischer.
Nu toch enige twijfel, toen ik gisteren en vandaag buikkrampen ervaarde en vanochtend bloederlies had. In mijn beleving kan dit op twee dingen wijzen: of een doorbraakbloeding (schijnt vaker zo te zijn als je weer net begonnen bent met de pil) of een innestelingsbloeding..... 
Vanochtend voor het idee gelijk maar een test gedaan, die was negatief. Maar officieel zou ik natuurlijk pas eind deze week moeten gaan testen. 
 
Terug
Bovenaan