net bevallen en nu al kriebels

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!

ik heb wat advies nodig. Ik ben net een maand geleden bevallen van mijn 2de kindje! Maar nu begint het toch wel te kriebelen en willen wij toch wel graag een 3de kindje ( mocht dat ons gegunt zijn)
Ik ben erg goed opgeknapt en behalve wat moeheid   heb ik lichamelijk erg weinig klachten gehad.   Dus mijn gevoel zegt hoppa we gaan er weer voor. Natuurlijk is me verstand nog wel een beetje verstandig en dus mijn vraag. hoelang moeten wij wachten voor we  het weer mogen proberen? wat  is verstandig (lichamelijk dus) ?

Dames bedankt voor het advies!

groetjes
Raya

hey,ik herken het wel hoor wat jij vertelt;
ik heb sinds mijn 1e kindje er net is ook al heel snel de kriebels gekregen voor een 2e,maar ben helaas al weer even bezig,heb zelf hier ook een topic geopend.
was jij voor je tweede lang bezig als ik vragen mag?
en verstandig om nu al voor een 3e te gaan?dat is echt aan je zelf vindt ik,kijk artsen zijn het daar nooit mee eens omdat die zeggen dat de baarmoeder eerst weer moet genezen,maar het belangrijkste is dat jullie en jij lichamelijk en geestelijk er weer klaar voor zijn..
groetjes

hoi volgens mij is het negen maanden op en af dus 9 maanden ontzwangeren en daarna zou het weer moeten kunnen
groetjes sandra

hoi san,ja dat zeggen ze ja maar ergens vind ik dat ook wel eens onzin,iedere lichaam is anders ..........

hoi corina
ja helemaal met je eens !
ik ben nu inverwachting van de tweede en wil straks ook een derde het is voor mij niet zo vanzelfsprekend maar ik weet al dat ik geen anticonceptie zal gebruiken want wie weet heb ik ook geluk!
ik weet nog mijn eerste was 1 maand oud toen miste ik mijn buikje het zwanger zijn en hunkerde ik ook naar nog een kindje !
de verloskundige zei toen ja dat zijn hormonen ! nou echt niet he! dat gevoel is nooit weggegaan dus als je iets graag wil moet je er gewoon voor gaan ja ik krijg nu een keizersnee dus dan heeft mijn lichaam gewoon wat tijd nodig maar als het aan mij ligt.....
groetjes sandra

@ Corina: Mijn zoontje was 10 maanden toen wij besloten voor een 2de te gaan en de maand daarna was het raak. Met mijn zoontje was ik zelfs door de pil heen zwanger dus ik ben een van de gelukkigen die (tot nu toe)  erg makkelijk zwanger raakt. Met allebei mijn miskramen  was ik ook de  eerste  maand al zwanger  vandaar ook mijn vraag voor het geval dit weer gebeurd. Hoe lang ben jij nu bezig?

@ san he: ik ga ook niet meer aan de anticonceptie ik weet nu al 100 % zeker dat ik een 3de wil en ik wil graag de mogelijkheid hebben om meteen te beginnen wanneer we dat willen. het 9 maanden wachten vind ik wel logisch maar aan de andere kant ik voel me lichamelijk zo goed dat me gevoel het soms wel eens overneemt.

dus tja wat is dan verstandig he

ik herken het ook......ben ook vrij snel weer   zwanger mogen worden  na mijn zoontje.....dat houd in 5 maanden ongeveer na de bevalling.joshua is nu 8 maanden en ik ben 18 weken zwanger van   ????

het gaat tot nu toe prima ben wel   heeeeeel erg veel exstreem meer moe en heel erg ziek van miselijkheid geweest en rugklachten maar of het allemaal verbant houd weet ik niet maar ben wel heeel erg blij en dankbaar dat ons tweede kindje op komst is!

Hoi,

in de eerste plaats zou ik je lijf wat rust geven: direct weer zwanger is niet verstandig, een half jaar wachten met zwanger worden is wel het minimum wat je zou moeten wachten. Je voelt je nu wel fit, maar als je nu direct weer zwanger wordt, kan die zwangerschap wel eens heel erg tegen gaan vallen. De vraag is dan: kun je je pasgeboren kindje wel geven wat het nodig heeft dan?
Het gaat niet alleen om wat jij wilt en voelt, maar ook om wat je kids nodig hebben...
En: je zit nog vol hormonen, ik hoor zoveel vrouwen die vlak na de bevalling gelijk wel weer willen... Geef jezelf even de tijd om de hormonen kwijt te raken! Nu al beginnen zou in ieder geval, zeer zeker medisch gezien, erg onverstandig zijn!
En: als je binnenkort zwanger zou worden, moet je straks je 2e kindje gaan leren lopen terwijl jij hoogzwanger bent... niet heel handig en zeker niet zo leuk voor je kindje!

Terug
Bovenaan