net cb geweest moet 1 fles af help!

A

Anoniem

Guest
hallo dames

ik ben vanochtend naar het cb geweest mijn zoontje is sinds gisteren 6 maanden zijn schema ziet er zo uit:
7.00 fles 210 + 7 schepjes
ongeveer 9.00 fruit
11.00 fles 210 + 7 schepjes
s'middags ga ik proberen een liga
om 15.00 fles 210+7 schepjes
17.00 warm eten half potje 6 mnd en een toetje(danoontje)
19.00 fles 240 +8 schepjes en 4 schepjes rijsebloem.

dat gaat eigenlijk heel goed hij krijgt nu friso standaard,
hij word wel sinds afgelopen 3 nachten wakker en wil dan absoluut niet meer slapen ik heb hem een fles gegeven en die drinkt hij helemaal leeg. 240.

nu zeiden ze vanochtend op het cb dat ik over moet op 3 flessen.
dat gaat die van mij nooit redden.

wie heeft er aub advies voor mij?
wil kreeg hij tot 6 mnd voeding voor hongerige baby's maar met deze standaard gaat het nu eigenlijk al 2 weken goed.

ik weet het niet hoor hij drinkt ook al z'n flessen helemaal leeg en de potjes wil die maar half.

mvg mascha

Mijn dochter is pas sinds 2 wk van de 4e fles af.. Ze was toen 8 mnd, dus zoveel haast zou ik er niet bij maken...
Haar schema is nu als volgt (ze eet overigens wél heel goed de vaste voeding / maaltijden):

08.00 uur - (1e) flesvoeding 180 cc met 6 schepjes Nutrilon + 4 schepjes bambix pap.
09.30 uur - halve liga en 1 stuks fruit, diksap
10.30 uur - slapen
12.30 uur - 3/4 boterham en (2e) flesvoeding 180 cc met 6 schepjes Nutrilon, maar deze fles gaat niet altijd leeg (laat vaak zo'n 30 cc staan).
14.00 uur - tussendoortje, bijv soepstengel, diksap.
14.30 uur  - slapen
16.30 uur - wakker, wat diksap drinken
17.00 uur - warme maaltijd, ong 200 gr en wat volle yoghurt ná.
19.00 / 19.30 uur - (3e) flesvoeding 210 cc met 7 schepjes Nutilon + 4 schepjes bambix pap, dan slapen.

Volgens het cons.buro was dit een goed dagschema. Ze goed het er goed op, dus wij zijn tevreden zo.

Hoihoi,

Als ik van het cb al het woordje MOET hoor, dan gaan bij mij de haren rechtovereind staan.
Je kunt proberen, of je zoontje naar 3 flessen kan, als hij daar aan toe is.
Evy ging ook pas rond 7,5/8 maanden over naar 3 flessen.
Je moet kijken naar je eigen kindje, en als jij ziet/merkt, dat hij er nog niet aan toe is, gewoon lekker 4 flessen blijven geven.
Dat hij nu 's nachts opeens wakker wordt voor een fles, kan een fase zijn. Ik zou misschien wel eens proberen of hij verder wil slapen met een kleiner flesje.
Ieder kind heeft zijn eigen tempo, en dat MOET je volgen.
Adviezen zijn welkom, maar jullie als ouder beslisen.

Succes ermee,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Vandaag ben ik met Stef (29-7-09) ook op het cb geweest.

Hier werd met geen woord gesproken over de overgang naar 3 flessen! Nu eet Stef nog maar heel weinig groente en fruit heeft hij nog niet gehad. Daar ga ik morgen mee beginnen. Ik weet in elk geval nog wel van Tijs dat als Stef dadelijk goed groente eet, hij dan zijn fles als toetje krijgt, dus minder vol. Maar voorlopig nog 4 flessen hier hoor, heeft Tijs ook gehad.

Gelukkig heb ik van het cb nog nooit het woord "moeten" gehoord. Ik heb alleen nog maar adviezen en richtlijnen gekregen, waarvan ik bekijk wat ik ermee kan. En als ik vragen heb, dan heb ik altijd alleen nog maar goede tips en antwoorden gehad. Ik heb het dus erg getroffen met het cb hier.

Maar om terug te komen op de overgang naar 3 flessen. Doe dat vooral rustig aan. Het kan zijn dat jullie kindje meer groente en fruit gaat eten als hij minder flesvoeding krijgt. Dus je zou minder in een fles kunnen doen en 's middags de fles meteen na de groente hap kunnen geven als toetje.

En verder doen waar jij je goed bij voelt. Jou moederinstinct volgen!

Groetjes,
Susan

Inderdaad, het moeten... pfff jij kent je kindje het beste en hoe die het doet op je voeding. Dus.... gewoon je eigen gevoel volgen. Mijn jongste dochter die is 5,5 maand en die krijgt nog steeds 5 flessen van 180 cc. Ik wil deze week beginnen met de potjes en dan ga ik eens een keer kijken of er een fles af kan en anders maar niet.
Ze geven het zelf aan hoor en niet het cons.bureau.
Succes!
Gr. mamajo.

hallo dames

dank jullie wel voor de reacties,
ik heb ook een dochtertje van 6 jaar maar dat is allemaal alweer zo lang geleden,
ik denk dat ik het voorlopig toch nog maar even op die 4 flessen laat.
fruit en groente eet hij ook wel maar dan van beide een half potje.
hij heeft liever de fles.
en dat hij s'nachts wakker word de laatste paar dagen is hopelijk tijdelijk.
groetjes mascha

hoi dames

onze dochter is net 6 ( enn 1 week) en haar schema ziet er zo uit

s'morgens op (maandag, donderdag en vrijdag) krijgt ze de fles om 07.00 uur
190cc en 6 schepjes nutrilon
                               op   dinsdag en woensdag en s'weekend tussen 07.30 en 8.30 uur
vaak gaat ze na een uur of anderhalf uur later  NA dat ze wakker is geworden weer slapen.
wat diksap voor het slapen gaan.
dat is ongeveer een uur tot een anderhalf.
daarna krijgt ze fruit hapje (grote pot van de c-1000)
dan gaat ze weer na een uur slapen een half uurtje ongeveer heel soms langer.
dan tussen 12.30 en 13.30 een fles 190cc 6 schepjes voeding nutrilon
weer naar bed voor eenn uurtje.
wakker weer diksap
en dan tussen 16.15 en 16.30 een warme hapje ( grote pot van c-1000)
half 7 in bad en om 7 uur fles pyjama papje van 250ml.

Terug
Bovenaan