Net een relatie, meteen zwanger, we gaan ervoor :) Waar te beginnen?

Hoi!
Mijn vriendin is zwanger. Van mij! :) Het is maar goed dat we dat allebei heel leuk vinden, want we zijn pas sinds begin deze zomer samen en het het zéker niet de bedoeling (in ieder geval niet nu al). Maar goed, dit is iets waar we wel écht voor willen gaan, wat we beiden heel erg leuk vinden en waar we beiden ook vertrouwen in hebben dat dit gaat werken. En gelukkig hadden we ook voor/zonder de zwangerschap al het gevoel; dit zou welleens heel snel kunnen gaan...

Onze uitdaging is nu dat er héél veel geregeld moet worden.
* We wonen nog niet samen maar willen dat wel graag voor de bevalling.
* Medisch / kraam
* Juridisch
* Financieel
* Verzekering
* Alles qua werk
* Dat we alle dingen hierboven met voldoende vertrouwen, controle en rust kunnen uitvoeren dat we ook nog kunnen genieten van de zwangerschap en van elkaar.

Bovenstaand lijstje is behoorlijk omvattend. Er staat ons een hele hoop geregel te wachten. Weet iemand of er een soort hulpmiddel, checklist o.i.d. is om ons te helpen wat overzicht te creëren en dingen goed te kunnen plannen in situaties als deze? Alvast dank! :)

Gr Jasper
 
Gefeliciteerd en wat leuk een keer een kerel hier hahhhaha. Woning lijkt me vrij belangrijk nu. Met samenwonen moet je het kind erkennen, testamente laten maken en een samenlevingscontract. Trouwen is de makkelijke optie. Verzekering gaat gewoon via je vriendin. (Ziektekosten dan he) werk is iets waar je samen een weg in moet vinden. Financiële kant. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil, maar de basisbenodigdheden zijn ook flink wat. Marktplaats staan veel goede spullen voor een klein prijsje.

Geen idee of er lijstjes zijn maar laat het gewoon over je heen komen en stap voor stap kom je er wel!
 
Gefeliciteerd! Inderdaad wat grappig Een keer een kerel hier Hahahahaha
Ik zou eerst ff die woning regelen en de rest hierboven klopt als een bus :)

Ik ben ook pas getrouwd is zoveel makkelijker!
Geniet samen van jullie zwangerschap!

Groetjes
 
Gefeliciteerd....
Helemaal leuk dat jullie er zo voor willen gaan! Niet te veel druk maken! Idd op zoek naar een huisje en een verloskundige en de rest komt vanzelf later. De verloskundige helpt je ook met veel dingen en weet heel veel! Kraamzorg kan je je ook voor inschrijven. Zo gedaan dan nemen E vanzelf contact op met jullie.
Bij je vriendin der zorgverEkering kan ze misschien gezinsuitbreiding pakket toevoegen. Bij mijn verzekering (fbto) kan dan maandelijks en ben je gelijk extra verzekerd voor kraamhulp etc. Ook dan kan je aangeven dat ze zwanger is. Kan ook over een tijdje natuurlijk.
Succes en geniet ervan!
 
Gefeliciteerd!
Helemaal mee eens ook vaders horen hier. Al doen ze dat toch weinig.
Mijn tip is cjg (centrum jeugd en gezin) bezoeken of via internet. Daar is veel informatie te vinden en bieden vaak ook hulpmiddelen of cursussen aan etc. Mijn verloskundige heeft een handige lijst die we elke keer nalopen.
Bij het begin beginnen werkt het beste. En als je eenmaal bezig bent dan gaat het vanzelf erg snel met regelzaken.

Echt super dat jullie er samen voor gaan. Trouwen is makkelijk, maar kan me wel voorstellen dat je hier niet nu al voor kiest. Erkenning is het meest belangrijk en daarna volgt de rest vanzelf. Na de geboorte vooral de zeggenschap ook niet vergeten, anders heb je nog niets over je kind te vertellen ook niet als er iets met je vriendin gebeurd.
 
Super leuk voor jullie en als het gevoel goed is dan top dat jullie er voor gaan
Een woning ja dat lijkt me wel het belangrijkste jullie hebben een heel lijstje waar gewerkt aan word en neem aan dat jullie evt wel hulp van ouders hebben die jullie kunnen helpen bij wat er precies geregeld moet worden als je het zelf even niet meer weet

Fijne zwangerschap voor jullie en met dat geregel komt het cast ook wel gied
 
Terug
Bovenaan