net gestopt en nieuw

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen ik ben laura en 23 jaar. ik ben wel nieuwe hier maar ik kom hier al wel vaker en langer want ik wist 3 maanden geleden al dat ik ging stoppen met de pil. ik zit best wel met veel vragen. vorige maand om precies te zijn 5 weken geleden ben ik gestopt met de pil. toen in de dag ongie moest worden kwam er niks na 3 dagenm nog niks na 7 dagen een week te laat dus werd ik afgelopen zondag ongie. heel raar ik ben nog nooit zo lang over tijd geweest. nu is mijn ongie nu\iet helemaal zoals het hoort maar dat zal wel komen omdat ik net ben gestopt met de pil. ik ben heel erg onzeker ben heel bang dat ik geen goede moeder zal zijn. ook ben ik heel bang dat ik niet zwanger kan worden onvruchtbaar ben dus. en mijn vriend heeft nou niet echt zin om zo'n klus week in te voeren. ik weeet dat we hebben afgesproken dat ik zou stoppen en dan zien we wel. we doen het dus gewoon wanneer we zin hebben. maar ik weet gewoon dat ik dan over 3 jaar nog niet zwanger ben. eigenlijk wil ik ook een klus week in voeren maar mijn vriend wil het niet hij moet altijd vroeg werken en dus vaak moe en vroeg naar bed. ik wil hem niet dwingen en doe ik ook niet maar is het eitje dan echt zo kort vruchtbaar??? of verschild dat?? en is het normaal dat ik zo onzeker ben???
in ieder geval alvast bedankt.
kuz laura

hoi laura
welkom hier!

dat je in het begin onregelmatig ongi bent is normaal, je kunt pas na een paar ongi's een beetje je vaste cyclus bepalen.

je ei is inderdaad maar 6 tot 12 uur "levend" zal ik maar zeggen, daarna sterft het af. als je slim bent zorg je er dus voor dat als je de dag weet dat je je ei hebt, je 2 dagen van te voren sex hebt. zaad leeft ongeveer 72 uur in je lichaam, en de eerste 48 uur is het nog van goede kwaliteit. daarna wordt het minder.

ik vind het wel vreemd dat je zo "kinderlijk" overkomt als ik dat mag zeggen. kijk, iedereen is onzeker op het moment dat ze weet dat ze zwanger is, en iedereen heeft momenten waarop ze denken: wordt ik wel een goede moeder, maar op de een of andere manier komt jouw manier van schrijven al heel kinderlijk over.

hoe weet je nou dat als je die klusweek niet inlast dat je dan over 3 jaar nog niet zwanger bent?
als ik je verhaal lees, wil je vriend dit dus niet. waarom niet? wil hij wel zeker een kind???? anders wil hij er toch ook wat voor over hebben, zeker in het begin!

nog 1 belangrijke tip, die ik je mee wil geven omdat ik/we zelf al zo lang bezig zijn, geniet de eerste paar maanden eens gewoon van elkaar/sex hebben met elkaar. ga niet gelijk zo focussen op een kind. laat je lichaam eens op orde komen na je pil gebruik. en als het dan over een half jaar nog niet gelukt is, ga je dan pas de kop gek maken. normaal gesproken duurt het bij een gemiddelde vrouw een jaar voordat ze zwanger is. gemiddeld dus!

toch succes ermee, en persoonlijk vind ik het raar dat je vriend geen rekening wil houden met je "vruchtbare" dagen! je wilt toch samen een kind!!! vraag m daar eens na!

gr

Hoi hoi,je bent net gestopt met de lil,dus snap niet dat je je nu al druk maakt,of je wel vruchtbaar bent,en het kan wel een jaar duren,ik zit in ronde 8 ,en heb veel tegenslagen gehad waardoor we er niet voor konden gaan.dus ja dat weet je allemaal niet,mijn vriend heeft ook niet altijd zin in me vruchtbare dagen,maar we doen het wel als het even kan,en wie zegt inderdaad dat je niet binnen 3 jaar zwange raakt?dat weet je niet,ik spreek uit ervaring richt je niet te veel op o ik moet nu want ik ben vruchtbaar!!!daar krijg je echt problemen door,en dan lukt het helemaal niet,ik ben gelukkig zover dat ik denk het komt van zelf wel,die onzekerheud is normaal,dat heb ik ook,maar niet dat ik net gestopt was,als je nu al onzeker bent laat staan als je al een tijdje bezig bent,ik wil je heel veel sucses wensen,en het komt echt wel geef het de tijd gr manuela

Hoi ben ik nog even,was wat vergeten,wie zegt dat je geen goede moeder zult zijn?elke moeder doet zijn best,ik zelf twijfel er niet aan,of ik een goede moeder zal zijn,ik weet dat ik een goede moeder zal zijn.mischien ben je er nog niet echt aan toe?ik weet het niet hoor,maar als je het heel graag wilt en je hebt die moeder gevoelens twijfel dan niet.is nergens voor nodig gr manuela

Terug
Bovenaan