net met de pil gestopt?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

voor iedereen die net met de pil is gestopt wil ik iets melden. Was gisteren bij de HA, voor iets anders, maar heb toe direct gevraagd wat je doen moet als je test positief is. Nou goed ze vertelde van alles en nog wat, maar het belangrijkste dat ze vertelde is: als je met de pil bent gestopt ga je pas na 3 maanden voor het echie. Bij sommigen is het direct raakt, maar de meesten z'n 78% doet er een jaar over. Ik wil jullie hier niet mee kwetsen of zo, maar ja ik weet wat het is al je net bent gestopt, dan ben je er nog zo mee bezig, was ik wel, nu ik weet dat het de eerste 3 maanden waarschijnlijk toch niet wat wordt ben ik wel wat rustiger geworden. Sorry voor dit bericht, maar ik vond dat jullie dit moesten weten, is beter voor je gemoedsrust, vind ik tenminste.

groetjes Sylvia

p.s. bij houdt dit in dat ik vanaf sept. voor het echie ga.

hi sylvia,
Je kwetst toch helemaal niemand joh!
Het is juist goed dat je zoiets vermeld.
Dat houdt ons met de benen op de grond.

We weten het denk ik ook allemaal wel dat het langer duurt.

Maar tegen beter weten in hopen kan ik toch niet onderdrukken.

Voor mij komt het zelfs beter uit als ik pas in december ofzo zwanger raak ivm m'n werk.

Maar omdat het inderdaad lang duurt voordat je lichaan hersteld is ben ik vorige maand gestopt met de pil.

Ik vind het super van je dat je dit berichtje plaatste maar ik blijf toch hopen op een klein wonder.

Want... als de wens er eenmaal is doe je er niets meer tegen!

Liefs Bieb.

wat jou HA zegt is ook niet helemaal waar want de maand na het stoppen van je pil ben je het vruchtbaarste en heb je wel meer kans op een meerling!!
ik was direct na het toppen van de pil zwanger en er zijn er zoveel...
ik hoop voor jou ook dat het zo snel gaat maar je hoort van iedere HA weer andere verhalen.
liefs sandra

(dit is toch weer een beetje hoop)

Hoi Sylvia,

Het is altijd fijn om te horen wat huisartsen zeggen, maar toch wil ik even reageren.

Zodra je gestopt bent met de pil en je hebt je eisprong weer gehad, dan heb je net zoveel kans als alle andere maanden erna.

Natuurlijk duurt het meestal langer dan 3 maanden, dat is statistisch wel bewezen, maar vanaf het moment dat je stopt met de pil ga je wel degelijk voor het echie.

Het is natuurlijk wel goed om beide benen op de grond te houden en te beseffen dat het inderdaad wel een aantal maanden, zo niet langer, kan duren voor het ook echt lukt, dus wat dat betreft heeft je HA wel gelijk.

Veel succes met klussen straks en je kansen liggen elke maand weer open, dus wie weet.....

Groetjes,
Jade

Ik maak me niet druk, we gaan gewoon lekker klussen met ze allen en is het niet dat we zwanger worden dan is het wel erg lekker, hahah ;)

xxx

Terug
Bovenaan