net terug uit het ziekenhuis...

A

Anoniem

Guest
vanmorgen even met de vk gebeld omdat ik sinds gistermiddag de kleine niet meer gevoel had. en normaal s'morgens heeft die meestal ochtendgymastiek, maar nee hoor. die stuurde me direct voor een ctg. dus de oudste naar de oppas en toen naar het ziekenhuis.

vlak voor het ziekenhuis begon de kleine al iets te bewegen en eenmaal aan het ctg vlogen de plakkers bijna van me buik. leek wel een golf slagbad. dus wij al helemaal blij. voor we weggingen kregen we nog een echo.
alles was verder goed. vruchtwater e.d. alleen zagen ze dat er al kleine sporen van verkalking in de moederkoek zitten. en de kleine word nu al geschat op 3700 gram. ( ligt nog steeds 2 weken voor).
morgen moet ik terug voor een controle ctg. en ik moet morgen bij de controle van de vk bespreken om evt morgen al proberen te strippen als dat gaat.
en mocht ik met 40 weken niet bevallen zijn, moet ik contact opnemen met het ziekenhuis, want dan word ik zo spoedig mogenlijk ingeleid ivm het gewicht van het kindje en de werking van de moederkoek. op het moment functioneert alles nog prima. navelstreng is goed doorbloed en het vructwater was voldoende. maar ook omdat me zoontje zo groot en zwaar was en het een hele moeizame bevalling was. willen ze nu niet verder dan 40 weken gaan.

op zich dus goed nieuws want de kleine beweegt weer en alles ziet er voor deze termijn goed uit. maar anderzijds toch weer ff iets om van te schrikken.

nou ja we wachten morgen de controle bij de vk en ctg af. en dan zien we wel verder. wie weet komt de kleine vannacht wel :)

groetjes Dees
37,6wk

Hey Dees,

Dat was wel even schrikken dan, maar goed dat het toch allemaal wel goed gaat. Die kleine van ons deed precies hetzelfde, eerst niet bewegen en bij de ctg alle kanten op schoppen. Ik hoop voor je dat de kleine snel uit zichzelf komt, dat zou toch het meest relaxed zijn. Succes ermee!

37 weken en 3 dagen

Hey,

Leuk dat het toch in orde is he...
En wel grappig ook eigenlijk van je babytje he,je zo in spanning houden en dan op het moment toch beginnen zotjes doen:)
Ja wie weet begint het he maar zoiezo zal het al geen drie weken meer duren he,dus is wel leuk om naar uit te kijken he:)
Hoop dat je nog eerst wat kan uitrusten,en veel sterkte he...
Liefs orchideke

Terug
Bovenaan