Net terug van de VK, dinsdag liggingsecho placenta

Hoi dames.

Ik was net weer voor controle bij de vk geweest.
Omdat ze niet goed kon voelen hoe ons Ukkie ligt had ze nog even de echo erbij gepakt.
De kleine is een dwarsligger. Het hoofdje ligt links de billen rechts en de voeten naar beneden. Wat ook gelijk verklaard waarom ik zo mega vaak moet plassen. De kleine is een hele dans op mijn blaas en darmen aan het uitvoeren de heledag.
Bij elke controle gaan ze nu een liggings echo doen in de hoop dat de kleine nog goed gaat liggen. Maar volgens mij is daar nog tijd genoeg voor!

En tijdens de echo zag de vk dat de placenta wel erg dicht bij de uitgang ligt.
A.s. Dinsdag moet ik naar het echobureau voor een liggingsecho van de placenta. Nu maar hopen dat deze goed ligt anders wordt het een keizersnede.
We zullen het zien dinsdag.

Liefs Danielle

Heey Danielle,

Dat is spannend dus, dinsdag! Zal voor je duimen dat de placenta goed blijkt te liggen!
En de kleine nu al dwars? :) Wel leuk dat je daardoor even een echo hebt gehad. Leuk om je kleintje te zien zeker?
Nog alle tijd om anders te gaan liggen, als de kleine straks nog langer wordt zal hij gaan draaien, hopelijk met hoofdje naar beneden.
Mijn zoontje lag tot 34 weken in een stuit...en is toen toch gedraaid nog...
Verder was alles goed bij de VK? Is het je plan om thuis te gaan bevallen?
Ik mag pas volgende week woensdag weer naar de GYN, dan ben ik 28 weken zwanger....

Groetjes Brigitte

Hoi Brigitte!

Ja haha, nu al een dwarsligger da belooft nog wat haha.
Was zeker leuk om "Ukkie" nog even te zien en nu bij elke controle. Vind ik niet zo erg hoor:)

Verder was alles goed hb en glucose zijn geprikt was beide goed hb 7.5 en glucose 4.3
Wel veel harde buiken maar je mag rond de 30 weken meerdere keren per uur harde buiken hebben. Moet wel voor de zekerheid urine laten testen op een blaas ontsteking.

Ik denk ook nog wel dat Ukkie gaat draaien, zal iig wel fijn zijn. Blijf naar de wc aan het lopen haha.

Ik moet in het zkh bevallen. Ben met de vorige Bevalling gevaarlijk veel bloed verloren, 3,5 liter. Ben blij dat ik het nog na kan vertellen. Dus thuis bevallen zou ik ook echt niet meer willen.
Neem aan dat jij ook in het zkh moet bevallen omdat je bij de gyn loopt?

Vind de tijd best hard gaan ben as donderdag al weer 30 weken! Vind jij het ook sneller gaan dan bij de eerste?

Liefs Danielle

Hey Danielle,

Ja jij alweer 30 weken donderdag, je loopt 3 weken verder...maar ook ik vind het zo snel gaan...
Bij de eerste vond ik het zo lang duren...ik wilde de tijd wel vooruit kijken! Bij de tweede lag ik al plat met 25 weken en kon ik ook niet wachten tot ik mocht bevallen :).
Maar nu...ik wil nog zo van mijn zwangerschap genieten, voel me goed en vind het getrappel zo heerlijk in mijn buik...
Daarnaast is het kamertje nog langgggggg niet klaar....en hebben we nog geen jongensnaam en nog geen kaartje....dus ik wil nu juist de tijd langzamer zetten als ik dat zou kunnen...
Hoe ver zijn jullie met alles?

Maar jeee...3,5 liter bloed verloren...dat was dus heel angstig...ook voor je partner...was je al in het ziekenhuis? En zie je nu erg tegen de bevalling op?

Ik moet in het ziekenhuis bevallen en bij de Gyn voor controles omdat ik 2 jaar geleden aan mijn hart ben geopereerd.... Ik ben helemaal gezond verklaard weer hoor, maar voor de zekerheid. En daarnaast gebruik ik medicijnen voor mijn schildklier, dus de baby moet helemaal nagekeken worden. Tja de meningen zijn daar over verdeeld...de internist zegt dat ik een natuurlijk hormoon slik en de baby merkt daar helemaal niks van... Mijn beide kids hebben er ook niks van gemerkt. Maar als je medicijnen gebruikt, is dat het protocol.... Wil wel afspreken in het ziekenhuis dat als alles goed gaat, ik en de baby maar 1 nachtje blijven....wil zooo snel mogelijk weer naar huis!!!

Zal zo nog even bij je andere topic reageren :)!

Liefs Brigitte

Hoi Danielle,

Wat fijn dat de verloskundige gelijk even naar de kleine heeft gekeken. Er is nog tijd genoeg zodat hij of zij gaat draaien hoor en hopelijk de goeie kant op.
Ik moet over 3 weken voor een echo voor de placentalokalisatie.
Ik ben ook erg benieuwd hoop zo dat de placenta niet voor de uitgang ligt.
Jij suc6 volgende week, laat je ff weten hoe het is gegaan?

Groetjes Mar

@Brigitte met 25 weken al plat, pfff kan me voorstellen dat je dan graag wil bevallen, waarom moest je plat dan als ik vragen mag? Fijn dat je je nu wel goed voelt.
Ik heb erg last van mijn bekken en werk nu nog nog maar 3 ochtenden per week.
Het kamertje, tja wat zal ik daar eens overzeggen:) 1 Muurschildering is bijna klaar (giraffe van 1,5 meter) de andere muur komt de zelfde giraffe alleen dan van 60 cm. Die moet nog geverfd worden.
De kast staat wel op de babykamer incl babykleertjes, moeten nog wel gewassen worden.
Het grote bed van mijn Zoontje is bijna klaar moet dan alleen nog helemaal wit geverfd worden en worden voorzien van een schildering. Als dat bed klaar is kan het ledikantje en de commode naar de babykamer en dan is die klaar. Moeten dus nog wel even.
Het geboorte kaartje is hier ook nog niet klaar. ik maak 3 houtenborden (50x50) voor op de babykamer aande muur met giraffes. Die komen ook op het geboorte kaartje. Als ik het zo lees ben ik echt toe aan verlof, moet nog zoveel doen haha.
Gelukkig zijn we wel uit de namen. Pfff hele zorg minder:)

Ja 3.5 liter, dat hakt er echt wel in ja.
Ik was gelukkig in het zkh, was niet de bedoeling maar Roan had in het vruchtwater gepoept dus met 9 cm ontsluiting en persweeen Naar het zkh, ook geen pretje moet ik zeggen. Had de heletijd het idee dat ik op zijn hoofd zat:)
Als ik net in het zkh was geweest had ik het niet overleefd is me wel heel duidelijk gemaakt.
De bevalling ging opzich goed en vrij vlot. De placenta kwam ook vrij snel en was helemaal compleet. Daarom had ook niemand in de gaten dat ik toch wel erg aan het bloeden was en ik had zelf geen idee wat normaal was. 5 uur na de bevalling ben ik dan ook pas met spoed op de ok gekomen.
De placenta wou om een niet bekende reden niet samentrekken en bleef zich dus met bloed vullen.
Na nog eens 5 uur weer een operatie gehad toen is er een ballon in mijn baarmoeder geplaats die tegendruk gaf. Uiteindelijk werkte dat gelukkig wel.

Ondanks dat zie ik niet op tegen de bevalling. Ik moet aan het infuus bevallen dus zodra en beeb en placenta eruit zijn zal ik wel volgespoten worden met allerlei middeltjes denk ik:)

Zie jij op tegen de bevalling? Hoe waren je andere bevallingen?

O een operatie aan je hart is ook niet niks, had je een aangeboren hartafwijking?
Hopen dat deze beeb ook geen last van de medicatie heeft. Kan me wel voorstellen dat ze zsm weer naar huis wilt, lekker genieten van je kraamtijd thuis is toch heel anders dan in het zkh.

Sorry voor het lange verhaal:) ben niet zo goed in kort en bondig geloof ik:)

@Mar.
Jou placenta ligt ook laag dus? Is dat er bij de 20 weken echo bij jou ook uitgekomen dan? Bij mij wel dat die laag ligt maar niet heel/te laag ofzo.
Tuurlijk laat ik weten hoe hij ligt:)
En natuurlijk even de beeb bekijken:) zo leuk!
Duimen maar dat jou en mijn placenta netjes omhoog liggen.

@Kim Thanxs. Ik laat het je weten.

Sorry voor mijn lange verhaal.

Liefs Daan

Terug
Bovenaan