net terug van de vk! wel of niet inenten?????

aaaaaah, weer het hartje gehoord....nog steeds zo onwerkelijk...ik zal het pas echt gaan geloven als ik het getrappel voel denk ik!!!!
mijn bloeddruk was prima....
alleen bracht de vk mij aan het twijfelen over inenten tegen de mexicaanse griep...ik was er eigenlijk al over uit dat ik het niet wilde omdat er nog niks bekend is op lange termijn maar als je de mg krijgt dan heb je kans op longontsteking of vroeggeboorte....
wie kan mij helpen met de knoop doorhakken....

liefs lot.

Tja zucht... Ik doe het niet wegens wat er evt in de griepprik zit.

Vraagje aan jou... Wordt je snel ziek?, krijg je normaal al eens de griep?
Zo nee, zou ik dit keer ook niet doen.

Mijn broertje heeft de griep gehad. (mex) en hij hoort ook bij die risicogriep wegens longproblemen. En hij is een weekje ziek geweest geen complicaties gekregen enz. En is dus een hele milde griep.

Mijn moeder die een erg zwak inmum heeft is niet eens ziek geworden terwijl mijn broertje gewoon thuis woont.

Een longonsteking is een complucatie bij de griep die komen al minder voor. Toch moet je het zelf gaan beslissen. Ga ook ff praten met je HA.

Ik ga het denk ik wel doen.
In andere landen wordt de prik al langer gegeven. Hier zijn (nog) niet 'extra' risico's bekend van de mg inenting naast het risico dat vaccineren altijd al met zich meebrengt. Ik heb wel begrepen dat je in het laatste trimester van je zwangerschap echt tot de risicogroep behoort ivm de grote van je buik en je ingewanden (longen) die hierdoor in verdrukking komen. Ik zit er daarom zelf wel aan te denken het eerst misschien nog even af te wachten en dan bv in de 5e mnd je te laten ineneten (en dit niet doen als je de mg inmiddels al gekregen hebt). Ik weet eigenlijk allleen niet of dit mogelijk is. Weet iemand anders dit?
Ben ook wel erg benieuwd naar de mening van anderen hierover. Ik vind het nl best een moeilijke beslissing, je beslist nu nl niet alleen voor jezelf maar ook voor je kindje.

groetjes
juul

Ik doe het niet, er is mij te weinig bekend over eventuele gevolgen op langere termijn voor je kindje.
Bij Des en Softenon kwamen ook later pas de verschijnselen.

Terug
Bovenaan