Net terug van Verloskundige... hoelang nog overtijd...??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Vandaag ben ik 40 wk en 3 dgn, overtijd dus,.. en had dat nooit gedacht. Mn dochter is namelijk 3 dagen tevroeg geboren... dus ging er eigenlijk al vanuit dat deze ook te vroeg zou komen.. Maar helaas.

De baby is nu geschat op zo'n 7,5 tot 8 pond... best groot dus, vergeleken met mn dochter van 6,5 pond.

Als er geen spontane bevalling komt voor maandag, zal ik maandag gestript worden (indien mn baarmoedermond wat week is) en als dat niet helpt (het effect van strippen schijnt binnen 24 uur te zijn, en anders helpt het niet meer) komt de verloskundige na 2 dagen thuis weer strippen, en dan weer na 2 dagen. En.. als het zaterdag de 15e nog niet geboren is, dan moet ik zaterdags voor consult naar de Gyn. in het ziekenhuis. en gaan ze de conditie van het kindje en van mij bekijken. Als alles ok is, dan zouden ze me maandags de 17e in gaan leiden...
nou ik hoop dat het gewoon spontaan gaat komen. Wil geen gyn aan mn bed, maar het liefst gewoon mn verloskundige,.. Daar heb ik toch meer band mee op gebouwd dan een gyn, of die zn assistent etc...

Vind het wel spannend worden!!

Het nog een tip voor slechte slapers, kreeg van mn vk Dormiplant van VSM mee, dat mag je slikken en schijnt wat rust met zich mee te brengen, daar hoop ik dus maar op!! want uitgerust de bevalling in gaan, is natuurlijk het beste!!

groetjes, en succes allemaal

Jeannette
40wk 3dgn

Vervelend hè, wachten... Zeker als je eerste ervaring "te vroeg" is. Ik voel me nu al overtijd, al ben ik maandag pas uitgerekend haha!

Wel duidelijk wat je Vk allemaal heeft verteld, dan weet je iig wat je te wachten staat. Maar ik hoop voor je dat de baby lekker vanzelf al eerder komt!! Spannend hè!

Succes met wachten.

Groetjes, Mirjam (39+1)

Haha, ik herken dit ook helemaal.   Vorige keer bevallen op 37weken en 2 dagen, ben nu 37weken en 5 dagen en dat terwijl ik altijd gedacht had dat deze baby zich nog vroeger zou aanmelden.   Vooral omdat ik al sinds de 20ste week harde buiken heb.   Maar zo zie je maar, die kleine komt pas als zij er rijp voor is.
Natuurlijk lijkt de tijd dan nog trager te gaan.
Veel sterkte hoor

Heidi

Ik ben morgen 40 weken en begin ook al aardig mijn geduld te verliezen. Mijn vorige bevalling begon met 40+5, dus op zich had ik daar ook   nu al wel weer op gerekend. Maar toch begint het nu te kriebelen. Begin ook af en toe wat chagerijnig te worden, helaas ook tegen mijn dochter van 2 1/2 jaar. Het slechte slapen zal daar ook wel schuld aan zijn. Ik ben gisteren nog op controle geweest en de kleine lag helemaal met het hoofd in het bekken en dus startklaar. Volgende controle is pas vandaag over een week. Vind ik trouwens erg lang als je overtijd gaat raken. Maar goed, ik hoop maar dat het zich voor die tijd heeft aangediend!

Groetjes Nathalie 40 -1

Hier nog zo'n aanstaande moeder die ook overtijd is. Ik baal er flink van, om je heen worden er maar baby's en baby's geboren op het forum en hier is alles rustig.
Ik weet dat het aan de ene kant goed is dat de baby er nog niet is, want dan heeft ie het erg goed in de buik, geen stress, voldoende eten en dergelijke, maar aan de andere kant wil ik ook zo graag. Ik denk zelfs nu al dat elke dag dat ie later komt, ik minder lang  van  'm kan genieten tijdens mijn verlof.....
Ik sta onder controle in het ziekenhuis en daar gaan ze geen actie ondernemen voor de 42 weken, als daar geen reden voor is. Zelfs niet strippen....
Dit kan nog lang gaan duren.

Hallo!

Ik snap helemaal wat jullie bedoelen.....zelfs ik kijk al erg uit naar de geboorte van ons smurfje en ben pas 37,1 weken!!!!! Ik weet echt wel heel goed dat het ook nog 5 weken kan duren, maar hopen kan geen kwaad, toch ??

Overigens las ik net het stukje van Eline over he zwangerschapsverlof, maar volgens mij is het zo dat elke dag die de kleine "te laat" is, opgeteld wordt bij je verlof...Zo heb je altijd na de bevalling 10 of 12 weken, afhankelijk van het aantal weken dat je vooraf verlof hebt genomen (4 of 6 dus)....

Groetjes,

NathalieMS
(37w+1)

Dank je wel voor jullie reacties,..
veel herkenning dus..

Vannacht en vanmorgen veel gerommel,.. maar wat er nou rommelt,.. mn darmen of de baby?? geen idee.
Wel.. beetje slijm verloren met wat bloeddraadjes erin.
Maar goed, dan lees je dat dat ook niet alles hoeft te zeggen.

We wachten maar weer af.

Trouwens dat verlof... ik heb nu dus al bijna 1 werkweek extra verlof ( want het schuift inderdaad op,..) je houd altijd recht op 12 of 10 weken verlof na je bevalling!!
(dat is dus het enige voordeel dat ik tot nu toe heb ondervonden)

groetjes
en sterkte allemaal!!

Jeannette
40+4

Hoi Nathalie,

ik dacht dat je wettelijk recht hebt op 10 weken verlof achteraf. Ik heb gekozen voor 4 weken vooraf en 12 weken achteraf, dus voordat ik op 10 weken zit moet ik al meer dan 2 weken overtijd zijn. Tenminste zo heb ik het begrepen, maar misschien is er iemand die een ARBO achtige achtergrond heeft of gewoon in hetzelfde schuitje zat?!

Eigenlijk maakt het voor mij niet zo heel veel uit, want ik zou in december al onbetaald verlof nemen. Maar een paar dagen extra uitbetaald is altijd prettig!

groetjes Eline  

Terug
Bovenaan