Net terug van Vk... en... weg roze wolken

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ben vandaag 36wk 3 dgn.. naar de VK geweest.
De zwangerschap loopt zo goed, geen rare toestanden , kwaaltjes etc. Ten op zichte van de vorige zwangerschap en bevalling.. leek dit een "eitje" Vorige bevalling ingeleid, door 2 dagen vliezen al gebroken, niet ingedaald, dus blijven liggen 3 dagen lang... etc etc.

maar toen de vk ging voelen... keek ze bedenkelijk,.. gelijk een echo gekregen,..
En.. een dwarsligging.
Rug naar boven, kontje links, hoofdje rechts.

Ik baal er echt van, nu moeten ze kijken of ze kunnen draaien, maar placenta ligt op de voorwand, volgens mij is dat wel risico vol,...

Heeft iemand hier ervaring mee??

Ik zag/zie  het even niet meer zitten.

help

groetjes
Jeannette

36wk 3 dgn

Ow wat naar zeg... Ik snap heel goed dat je je rot voelt. Ik zou niet weten of een voorliggende placenta extra risico's geeft. Zei je verloskundige dat? Wat ik wel weet is dat de placenta bij wel meer vrouwen voor ligt hoor.

Ik hoop dat ze dr wat aan kunnen doen voor je!

Heel veel succes.

Groetjes, Mirjam

He bah meid toch, wat rot voor je. Ik heb er geen ervaring mee, want onze beeb is afgelopen zaterdag goed gedraaid.
Ik heb ook geen idee of een draaipoging gevaarlijk is met een voorliggende placenta, dus je hebt weinig aan me.
Maar ik wil je toch sterkte wensen.
En wie weet bedenkt je beeb zich nog wel, dat had  ik dus ook nooit verwacht, maar zaterdag beweegde hij/zij zo veel dat het gewoon pijn deed. Toen is ie dus gedraaid, maar toen was ik 35 weken.

Miriam.

Dank jullie voor je berichtjes,

Niemand anders nog ervaring met een dwarsligger en placenta aan voorwand??

Er is zo weinig te lezen over dit op internet, wel stuitliggingen maar dwarsliggingen dus niet...

morgen om 9.45 uur moet ik in het ziekenhuis zijn,  ben zo zenuwachtig....

groetjes
Jeannette
36wk4dgn

Succes morgen, laat je effe weten wat er verder gaat gebeuren.

Miriam.

Hoi

Mijn zoontje lag ook in een stuit en ook lag mijn placenta aan de voorkant.Het rare is dat mijn gyn nooit heeft gezegd dat er een draaipoging kon gedaan worden terwijl hij al vanaf wk 32 in stuit lag.Maak je maar geen zorgen want ze zullen echt geen risicos nemen als ze het niet vertrouwen.Laat je weten hoe het is gegaan?

Hallo allemaal,

Nou mn roze wolken zijn er weer,..
Het is echt nu al een dwarsliggertje.. of.. toch niet.
Donderdag hardstikke zenuwachtig... bij de gyn,.. en echo apparaat erop,
Waar ligt het hoofdje..
Voor de uitgang.. waar het hoord.
Het gekke is dat ik helemaal geen aardsverschuivingen heb gevoeld, maar t lag weer gewoon goed.
alleen nog niet ingedaald.

Ik mag maandag avond weer naar de vk,.. hopelijk ligt het dan nog zo...

thanx voor het medeleven!!

groetjes
Jeannette

Hopelijk blijft 'ie liggen waar 'ie ligt. Hoop ik ook bij die van mij. Ik heb n.l. het idee dat die van ons weer teruggedraaid is  Maar dat hoor ik dinsdag wel, dan moet ik weer naar de vk.
Ik heb het overigens wel gevoeld en gezien dat 'ie van ons gedraaid is (de 1e keer dan), was best pijnlijk.
Bij mij lag de placenta te dicht bij de uitgang, maar dat is wonderbaarlijk genoeg goed gekomen.

Groetjes Miriam (35+6)

Terug
Bovenaan