net weten dat je zwanger bent wat nu?????

Gefeliciteerd allereerst!

Ga opzoek naar een verloskundige in de buurt en meld je aan. Ik deed dat altijd met vijf weken, het lijkt erg vroeg, maar de intake was bij ons al rond de 8 weken.

Sommige vrouwen gaan nog naar hun huisarts toe. Dat hoeft niet, de test is betrouwbaar genoeg. De mijne vond het in ieder geval niet noodzakelijk.
 
En natuurlijk verder letten op wat je eet...rauw vlees, rauwmelkse kazen, foliumzuur, lever(producten) etc. Maar daar is op internet genoeg op te vinden!

Fijne zwangerschap gewenst
 
als je zwangerschap gewenst is en de baby is welkom......gefeliciteerd!
nu moet je inderdaad gaan opletten wat je eet (op de site kun je heel veel info vinden hierover) en ik vond het heel prettig dat ik het met iemand kon delen. Dus misschien kun je iemand in vertrouwen nemen en er over kletsen.
Je hoeft niet perse naar de huisarts maar die kan je wel vertellen wat de vervolgstappen zijn.
veel succes met je zwangerschap!
 
Inderdaad aanmelden bij een verloskundigepraktijk, huisarts is niet noodzakelijk. Verder kun je al nadenken over:
- aanmelden bij kinderopvang (heel stom maar in sommige steden zijn er ellenlange wachtlijsten)
- aanmelden bij je zorgverzekering i.v.m. kraampakket wat je dan rond de 7e maand thuisgestuurd krijgt (voor de bevalling)
- aanmelden bij de kraamzorg (je kunt dit ook aan de verloskundige vragen, zij weten vaak wel instanties waar ze prettig mee werken)
- blije doos e.d. aanvragen
- en vooral lekker internet afstruinen naar informatie en GENIETEN!!!
 
Dank jullie wel. Het kindje is zeker gewenst. Ik ga er ook zeker van genieten. Me schoonouders en moeder en een goede vriendin van me en haar vriend weten het al, en natuurlijk mijn man. Maar dat lijkt me niet meer dan lochisch. Ik ga er zeker van genieten, en nogmaals bedankt voor jullie informatie.
 
Hoi Hoi

Allereerst van harte Gefeliciteerd!
Leuk nieuws!
Geniet ervan!

Gewoon de verloskundige bellen en een afspraak maken, zij lichten je ook voor over wat er allemaal geregeld moet worden!
En evt je opgeven voor moeders voor moeders!

Grtz!
 
Terug
Bovenaan